Hoogeloon wint ook tweede bekerwedstrijd

De Raven 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 36

10 september 2023 14:30

Anoniem

Sportpark De Roetwijer
Landrop 30
5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

De tweede wedstrijd in het bekertoernooi was voor Hoogeloon een thuiswedstrijd tegen De Raven uit Luyksgestel.

De eerste kans van de wedstrijd was voor de bezoekers. Een goede voorzet kon echter niet gekopt worden door de nummer 9 van De Raven. Na een klein kwartier was het Hoogeloon dat als eerste scoorde. Sven Brouwers werkte, na een actie van Hans van der Heijden, de bal binnen. Vijf minuten later volgde er een grote kans voor de bezoekers. Een mooie pass kon alleen niet afgemaakt worden. Uit de omschakeling maakte Hoogeloon de tweede goal. Jort Brouwers schoot de bal hard tegen de touwen. Na 25 minuten was er een korte drinkpauze. Geen overbodige luxe met de tropische temperatuur. In minuut 30 scoorde De Raven de aansluitingstreffer. Een vrije trap die van richting werd veranderd viel binnen. Kort hierna was er een grote kans voor Hoogeloon. Het houtwerk werd drie keer geraakt, maar de bal viel op wonderbaarlijke wijze niet binnen. Kort voor rust gaf Rik Michielse een puntgave bal op Hans van der Heijden die de bal goed binnenschiet, 3-1.

Na de rust begonnen beide ploegen rustig en waren er weinig kansen. In de 62e minuut was er toch de eerste kans. De Raven scoorde na geklungel achterin, maar deden dit vanuit buitenspelpositie. De stand bleef daardoor 3-1. Pas 20 minuten later was er een grote kans. Koen Adams maakte een mooie redding, waardoor de bal er niet inging. Kort daarna viel er dan toch nog een goal. Tom Michielse schoot van afstand de 4-1 mooi binnen. Ook De Raven maakte in de slotminuten nog een doelpunt. Een lange bal werd goed binnen gewerkt door de spits en zette daarmee tevens de eindstand van 4-2 op het scorebord.