Hoogeloon begint eerste bekerwedstrijd met 0-10 winst

5571XL
BERGEIJK
tel. 0497-541233

Het seizoen van Hoogeloon 1 begon met een bekerwedstrijd tegen en in de Weebosch. Vanwege Weebosch kermis begon de wedstrijd om 12:00 uur. Voor Hoogeloon was het tevens de eerste wedstrijd onder de nieuwe hoofdcoach Patrick Cissen.

Het verschil in klasse was vanaf minuut één duidelijk. Het spel speelde zich bijna alleen maar af op de helft van de thuisploeg. Na drie minuten gaf Tom Michielse een voorzet en deze werd ingekopt door Sven Brouwers. Sven stond voor het eerst in lange tijd weer in de basis na blessureleed. Hoogeloon bleef de overhand houden met meerdere kansen. Tijdens een van de vele aanvallen werd de bal over de verdediging heen gelegd op Tom Michielse en hij gaf weer een perfecte voorzet. Dit keer op Rob Zanders en de bal werd rustig binnengekopt. De 0-3 werd na een half uur bereikt door een schot uit de draai door Sven Brouwers. Een corner werd door Yannick Sol teruggelegd op de 16 meter en de bal ging tussen alle verdedigers door via de binnenkant van de paal in het doel. De 0-4 kwam op de naam van Tom Michielse. Na een prachtige aanval door de as van het veld zette Yannick Sol de bal voor op Rob Zanders, maar door een prachtige redding van de keeper bleef de stand ongewijzigd. Uit de corner die daaruit volgde kwam de bal nog op de lat. Net voor rust was er het eerste schot van de Weebosch. Het schot vloog echter net over kruising.

De tweede helft begon met een wissel aan de kant van Hoogeloon. Jort Brouwers had een beetje last van zijn ribben en werd gewisseld voor Loek de Laat. De lijn van de eerste helft werd doorgetrokken in de tweede helft. Hoogeloon bleef het overwicht houden en na zes minuten scoorde Rob Zanders uit een voorzet van Niek van den Broek, 0-5. Drie minuten later schoot Tom Michielse de 0-6 fraai binnen. Dani Liebregts en Jaap Verhagen werden ingebracht voor Rob Zanders en Niek van den Broek. Loek de Laat schoot vanaf 20 meter keurig in de hoek de 0-7 binnen. Hoogeloon ging iets minder hoog druk zetten. Ondanks dat kwam Yannick Sol een op een met de keeper te staan en hij rondde keurig af in het zijnet. Een minuut later mocht Yannick Sol een vrije trap nemen vanaf 25 meter. Hij schoot de bal over de muur in het net, 0-9. Rick Michielse maakte de 0-10 met een fraaie boogbal over de keeper. Na de tiende goal zakte het niveau en werd de wedstrijd rustig uitgespeeld. Volgende week speelt Hoogeloon in eigen huis de tweede bekerwedstrijd tegen De Raven uit Luyksgestel.