Weer zure druiven voor Hoogeloon tegen Brabantia

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Waar Hoogeloon 1 in de uitwedstrijd bij Brabantia in blessuretijd met 3 tegen 2 het schip inging, herhaalden de in het geel-zwart gestoken Brabantianen op De Roetwijer hetzelfde kunststukje. In minuut 97 zette Ryley de Jong met een laag schot in de verre hoek de 0-1 op het scorebord. Opnieuw waren de druiven voor het goed spelende Hoogeloon heel erg zuur!

Hoogeloon moest het doen zonder Hans van der Heijden en Sam de Laat. Daarom mocht de jeugdige Jort Brouwers in de basis starten. Hij scoorde een ruime voldoende. De gehele wedstrijd overziende had Hoogeloon al in het eerste halfuur van de wedstrijd zich moeten doen gelden. Dankzij dreigende acties van met name Rob Zanders was Hoogeloon de betere ploeg. Zich knap vrijspelend schiep hij zich halverwege de eerste helft een uitgelezen kans die door de Brabantia-doelman knap werd gepareerd. Anderzijds hield de blauwwitte achterhoede met Jesse van Gerwen en Jordy Bruininx de zaak goed onder controle en hoefde keeper Twan Peters pas tien minuten voor rust echt handelend op te treden. Bij rust gaf de bekende brilstand de verhouding in het veld goed weer.

Ook in het eerste deel van de tweede helft hielden partijen elkaar in evenwicht. Over en weer kleinere kansen zonder echt doelgevaar. Daarna diende zich een fase aan waarin Brabantia wat nadrukkelijker op zoek ging naar de winst. Dat leidde tot een aantal hoge voorzetten voor het doel van Twan Peters maar vooralsnog hield de blauwwitte verdediging goed stand. Ondertussen was in minuut 75 Yannick Sol met een vlammend schot dicht bij een doelpunt en liet de geblesseerde Luuk van den Broek zich vervangen door Nick Wouters. Ondertussen was de wedstrijd wat steviger geworden zonder te ontaarden in onsportiviteit. De overigens goed leidende scheidsrechter trok wat makkelijk het geel voor twee Hoogeloon- en drie Brabantia-spelers.

Omdat beide ploegen de winst bleven zoeken kon het ook na de reguliere speeltijd nog alle kanten op. In minuut 95 mocht ‘’goudhaantje’’ Yannick Sol even buiten de zestien nog aanleggen voor een vrije trap die niets opleverde, aan de andere kant moest Twan Peters nog flink aan de bak bij een inzet van de Brabantia-voorwaartsen. Waar iedereen een 0-0 eindstand dacht te kunnen noteren, sloeg voor Hoogeloon het noodlot alsnog toe. Ryley de Jong deelde met zijn doeltreffend schot de zure druiven uit aan Hoogeloon. Een 0-1 eindstand waar Hoogeloon tenminste een gelijkspel verdiende.