Koploper SHH te sterk voor Hoogeloon

6049EE
HERTEN
tel. 0475-330338

Op zondag 12 maart stond voor Hoogeloon een lastige uitwedstrijd tegen koploper SHH uit Herten op het programma. Toch kon er moed geput worden uit de met 3-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen deze tegenstander. Dit was tot op heden ook de enige verliespartij van de koploper.

De thuisploeg was vanaf de aftrap de betere partij. Dit resulteerde na een kwartier in de eerste grote kans, maar een kopbal vanuit een corner werd door Tom Michielse van de lijn gehaald. Twee minuten later mocht SHH aanleggen voor een vrije trap, deze werd door Loek Vilters snoeihard op de lat geschoten. Hoogeloon probeerde met lange ballen onder de druk uit te komen, maar na 25 minuten was het dan toch raak voor de thuisploeg. Joshua Geurts was de Hoogeloonse verdediging te snel af en schoot de 1-0 binnen. Twee minuten later mocht diezelfde Geurts helemaal vrij de 2-0 binnen koppen. Niet veel later was er nog een grote kans voor de thuisploeg om verder op voorsprong te komen, maar Twan Peters redde in eerste instantie en de rebound werd van vier meter voor het doel over geschoten. Hoogeloon kwam in de 36e minuut terug in de wedstrijd doordat Sam de Laat vanuit een corner de 2-1 binnen knikte. Niet lang daarna kreeg Hoogeloon ook nog een grote mogelijkheid op de gelijkmaker, maar Hans van der Heijden schoot op de keeper en Niels Luyten zag zijn rebound van de lijn gehaald worden. Vlak voor rust kregen beide ploegen nog een grote kans. Het afstandsschot van SHH belandde op de lat en Hans van der Heijden vond doelman Hamers op zijn weg.

De eerste grote kans in de tweede helft was voor de thuisploeg, maar Twan Peters kon met zijn voet knap redding brengen. Hoogeloon ging op zoek naar de gelijkmaker, maar verder dan een kopbal van Rob Zanders, die door de doelman net onder de lat vandaan werd getikt, kwam het niet. Toen SHH in de 70e minuut via een slim uitgespeelde vrije trap op 3-1 kwam, leek de wedstrijd gespeeld. Tien minuten voor tijd gooide SHH de wedstrijd in het slot door een zeer makkelijk gegeven penalty te benutten. De ingevallen Jort Brouwers was voor Hoogeloon nog dichtbij een doelpunt, maar zijn afstandsschot ging net naast. Zo eindigde de wedstrijd in een 4-1 overwinning voor SHH. Hoogeloon neemt het volgende week, thuis met Super Sunday, op tegen Oirschot Vooruit.