Hoogeloon en De Valk spelen gelijk

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

In het eerste weekend van oktober speelde Hoogeloon 1 zijn eerste thuiswedstrijd. Tegenstander De Valk had vorige week de eerste wedstrijd gewonnen in tegenstelling tot Hoogeloon.

De eerste kans van de wedstrijd was voor De Valk, maar na het omspelen van de keeper was de hoek te moeilijk geworden voor een schot. Een minuut later stond Sjoerd de Laat één op één met de keeper, maar hij werd afgevlagd vanwege buitenspel. Na een kwartier werd er balverlies geleden op het middenveld door Hoogeloon en na een snelle counter gaf Luc Nouwen een niet te missen kans aan Joran Vermeulen en hij miste deze niet, 0-1 voor De Valk. Na 18 minuten werd bij De Valk achterin de bal verkeerd gespeeld en Sjoerd de Laat schoot van 20 meter met buitenkant rechts over de keeper heen, 1-1. Zonder echt de overhand te hebben was er een kopkans voor De Valk, maar deze werd naast gekopt.

Hoogeloon begon goed na de rust. Na 5 minuten in de tweede helft werd een vrije trap van Yannick Sol gered door de keeper van De Valk. In minuut 61 verstapt Tom de Laat zich, maar hij kon gelukkig door. In de 65e minuut is het De Valk dat tekende voor de 1-2. Tot aan de laatste minuten werd er weinig gecreëerd door beide ploegen. Vijf minuten voor tijd werd Sam de Laat diep gestuurd en ten val gebracht door de keeper. De gegeven penalty werd goed binnengeschoten door Yannick Sol, waardoor Hoogeloon - De Valk eindigde in 2-2.