V.V. Hoogeloon door naar de tweede ronde promotie!

EVVC 1 (zon)

2e klasse/3e klasse Nr.13 2e kl F - MPK 3D

12 juni 2022 14:30

S.W.A.J. van Westing

Sportpark De Zwaan
Vinkelsestraat 108 A
5383KN
VINKEL
tel. 073-5322437

De aanloop naar de wedstrijd was perfect. Heerlijk weer en zowel de Hoogeloonse als de Vinkelse supporters waren klaar voor een strijd om de 2e en 3e klasse.

De eerste echt kans was voor de blauw-witten. Een voorzet van Yannick Sol werd geschapt door Sjoerd de Laat. De keeper kon makkelijk ingrijpen. Vinkel had de eerste helft veel moeite om Hoogeloon van het doel af te houden. De tweede kans volgde snel. Een voorzet over de grond werd geschampt door spits Koen, maar was onvoldoende voor een doelpunt. Het eerste echt wapenfeit van de groen-witten werd gesmoord door Tom de Laat. Hij moest dit wel bekopen met een gele kaart. Vinkel werd daarna nog gevaarlijk door een losgelaten bal van Jesse Lamers en een lage voorzet, die Tom de Laat dit keer weg kon werken zonder kaart. Na een half uur werd Hans van der Heijden neergehaald in de 16 meter. Dit buitenkansje wist Yannick uiteraard uit te pakken, Hoogeloon op voorsprong! Niet veel later was het Yannick die een vrije trap van de zijkant voorgaf en Sjoerd de Laat die, zoals we dat vaker gezien hebben, de bal kon verlengen richting de kruising. 0 - 2 Voor Hoogeloon. Kansen volgde nog in de resterende 10 minuten, met een bal op de paal voor Koen Appels en een kopballetje van Yannick Sol. Tijd voor thee.

Vinkel kwam sterker uit de rust en creëerde mondjesmaat kansen. Een bal viel tussen keeper en verdediging, waarbij Jesse de goal klein maakte. De bal werd linksaf getikt, maar gelukkig was Tom Michielse daar om de bal weg te werken. De volgende en eigenlijk laatste kans voor Vinkel was een schot vanuit tweede lijn uit een corner. Dit schot ging met 2 meter langs de kruising af. Uit het niets ginf de nummer 2 van Vinkel fel door op de middellijn op Sjoerd de Laat. Hij kon inrukken na zijn tweede gele kaart, wat de doodsteek was voor Vinkel. Hoogeloon kon verder oprukken richting het Vinkelse doel, wat leidde tot kansen van Hans en Niels Luyten. Een afvallen voorzet na een korte corner werd bet laatste wapenfeit van de wedstrijd. Jesse vam Gerwen wist deze afvallende bal vanuit 2e lijn met een mooie wreeftrap binnen te schieten. Na een mooie 0 - 3 overwinning mag Hoogeloon zich opmaken voor de tweede ronde tegen de winnaar van Bladella 'Margriet.

Vinkel1-Hoogeloon1.JPG