V.V. Hoogeloon wint nipt van S.V. Budel

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Op een zonovergoten wedstrijddag ontving V.V. Hoogeloon de heren van S.V. Budel. Al na drie minuten ontstond het eerste wapenfeit van de bezoekers. Een goed uitgespeelde aanval kon uiteindelijk via de paal op miraculeuze wijze worden gered door doelman Peters. Budel liet direct merken dat het niet voor niets was gekomen. Echter was het kort daarna de thuisploeg die al snel met de voorsprong aan de haal ging. In de vijfde minuut kon een schot van Tom de Laat in eerste instantie nog worden gered, maar in de rebound kon Yannick Sol de bal met het hoofd panklaar leggen voor de oplettende Hans van der Heijden. Deze laatste werkte beheerst af. Na de snelle openingstreffer leek de rem er wat meer op te gaan. Ook het warme weer leek zo nu en dan zijn tol te eisen en het tempo wat uit de wedstrijd te halen. Met twee tussentijdse drinkpauzes was er op tijd de mogelijkheid het hoofd koel te houden. Budel wist vlak voor rust nog een goed schot op doel te lossen, maar doelman Peters kon met een dito redding de gelijkmaker voorkomen. Na een eerste helft van weinig hoogtepunten en veel voetbal op het middenveld kon men gaan rusten.

Na rust leek de thuisploeg zoals in de eerste helft goed uit de startblokken te komen. Vrijwel direct na de aftrap kwam de bal in een drukke zestien wederom voor de voeten van Hans van der Heijden, maar meer dan een wat slappe doelpoging kwam er niet uit. Het tempo en spel verviel al snel weer in het wedstrijdbeeld zoals in de eerste helft. Beide ploegen kwamen nog enkele keren gevaarlijk voor het doel, maar pogingen miste vaak precisie of werden goed gered. In de 82e minuut was Budel toch weer dichtbij de gelijkmaker met een strakke volley vanaf randje zestien, maar doelman Peters wist knap te redden. Uiteindelijk leken de bezoekers in blessuretijd alsnog een puntje mee in de tas te nemen, maar een slappe uithaal rolde naast het doel. Een weinig spannende wedstrijd eindigde daarmee in een krappe 1-0 overwinning voor de blauw-witten. Het puntverlies van zowel RPC als Bladella zorgden ervoor dat er met opgeheven hoofd naar de aankomende wedstrijden gekeken kan worden.