RPC net te sterk voor Hoogeloon

Hoogeloon 1

RPC 1

3 april 2022 14:30

Anoniem

Sportpark De Roetwijer
Landrop 30
5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

De dag begon goed met een lekker doorkomend zonnetje en de sfeeractie van de supportersvereniging van Hoogeloon was ook mooi om te zien. Hoogeloon ging meteen vol in de aanval met een voorzet die Tom Michielse op de volley miste. RPC kreeg een vrije trap en waarschuwde Hoogeloon met een bal op de lat. Hoogeloon ging weer van achteruit opbouwen met Tom de Laat die Sam de Laat met een fraaie steekbal weg stuurde, die Sam vervolgens naast het doel werkte. Hans van der Heijden begon even later de aanval met een mooie dribbel, legde vervolgens af op Tom Michielse en hij mistte het doel maar net. In de eerste 20 minuten was Hoogeloon heel overtuigend. RPC kreeg nog een kans uit een corner, maar de bal werd net naast gekopt. Hoogeloon begon weer op te bouwen, waarbij Niels Luyten Sam de Laat diep stuurde, maar Sam werd van achteren neergehaald. Hans van der Heijden had nog een grote kans in de eerste helft, maar de keeper kon hem tegenhouden. In de rebound werd de bal tegen een speler van RPC die op de grond lag aangeschoten. De bal kwam tegen zijn arm, maar de scheidsrechter gaf geen penalty. Kort voor rust kreeg RPC nog een vrije trap, maar daar kwam niets uit. Ruststand 0-0. Tijdens de rust liet Hoogeloon mascotte Bully zijn gezicht zien om het publiek en de spelers een beetje op te zwepen.

Meteen na rust werd Hoogeloon weer gevaarlijk met Tom de Laat die een bal op Tom Michielse gaf, maar de keeper stond goed op te letten en kon de bal pakken. In de 55e minuut was het raak voor Hoogeloon. Hans van der Heijden gaf een assist op Sam de Laat die hem vervolgens van dichtbij in het doel schoot. RPC kwam kort daarna op gelijke hoogte. Hoogeloon bleef goed voetballen en versierde een corner die genomen werd door Yannick Sol. Deze corner werd net naast gekopt door Niels Luyten. RPC kwam met een aanval, waarbij de bal via onderkant lat op de doellijn kwam. De bal werd door Rik Michielse van de lijn geschoten, welke Sam de Laat in zijn voeten kreeg. Hij werd echter onderuit geschopt, waarvoor de RPC speler een gele kaart kreeg. Sven Brouwers verving Niels Luyten, waarmee Nik Bierens wat frisse energie in het spel van Hoogeloon wilde brengen. Een corner van RPC werd goed weggeslagen door keeper Twan Peters. Daarna kreeg RPC een vrije trap, welke in eerste instantie goed werd tegengehouden door Twan Peters, maar het mocht niet baten want in de rebound ging hij er alsnog in voor RPC, 1-2. Tom Michielse werd gewisseld voor Jordy Bruininx om achterin mee te helpen. In de laatste fase van de wedstrijd werd een corner van RPC goed weggewerkt door Hoogeloon. Hoogeloon moest iets gaan doen om nog een puntje binnen te slepen. Yannick Sol ging met een mooie solo door de verdediging van RPC, maar schoot helaas in de handen van de keeper. Jordy Bruininx forceerde nog een corner, die vervolgens door Sven Brouwers op de lat werd gekopt. RPC kwam nog met een aanval die voor de pot werd geslingerd, maar Rik Michielse kon de bal wegkoppen. Hoogeloon heeft een zware kluif gehad aan RPC, die net iets te sterk was.

Hoogeloon_-_RPC_1.JPG