MMC Weert en Hoogeloon spelen 1-1 gelijk

Hoogeloon 1

22 december 2019 14:00

Onbekend

Hoogeloon speelde lange tijd een prima wedstrijd en was de bovenliggende partij. Het zag er dan ook naar uit dat men met een tevreden gevoel Kerst en Nieuwjaar kon gaan vieren. Bij rust leidde Hoogeloon met 0-1, maar verzuimde de voorsprong te vergroten. Dat viel echter in het slot van de wedstrijd in duigen, toen Sjoerd de Laat voor een pittige overtreding direct rood kreeg en Weert de 1-1 maakte. Namekkerend werden nog enkele gele kaarten getrokken en mocht ook Niek v/d Broek met zijn tweede gele kaart vertrekken.

Vanaf het begin speelde Hoogeloon een prima wedstrijd en had Weert weinig in te brengen. Toch kreeg de thuisclub de eerste kans, maar gelukkig was de inzet te slap, waardoor men voor opruiming kon zorgen. Na 20 minuten stuurde Sjoerd de Laat Hans v/d Heijden diep, die op zijn beurt prima voor gaf op Niek v/d Broek die fraai binnen schoot, 0-1. Even later een goede actie van Richard v/d Broek, die daarna iets te zacht afgaf op Niels Luyten, waardoor de kans verkeken was. Hoogeloon zette de thuisclub steeds weer onder druk en de 0-2 leek niet te kunnen uitblijven. Na een prima bal schoot Niels Luyten uit een kansrijke positie net voorlangs.

Na rust eenzelfde spelbeeld en in de 58ste minuut schoot Richard v/d Broek hard op de lat. Even later gaf Hans v/d Heijden een prima bal op wederom Richard v/d Broek, die nu maar net naast schoot. Uit een vrije trap van Chadly Ouaadi kopte Ruurd Verheijen voorlangs. In de laatste tien minuten kwam Weert wat meer aan voetballen toe. Uit het niets kantelde de wedstrijd en werd het tegen de verhouding in gelijk. Een forse overtreding van Sjoerd de Laat was de aanleiding. Menigeen dacht aan geel, maar het werd rood en na de vrije trap werkte Cas Roelants de gelijkmaker binnen. Met tien man probeerde Hoogeloon alsnog aan te vallen, maar Niek v/d Broek kreeg zijn tweede geel. Sam de Laat was tot slot toch nog aardig dicht bij de winnende. Hoogeloon hield zeker geen goed gevoel over aan deze laatste wedstrijd voor de winterstop.