Hoogeloon door Waalre uit beker gewipt

Waalre 1 (zon)

17 november 2019 14:30

Onbekend

Of het nu lag aan het gemis van een aantal basisspelers of aan de instelling van het team zal een vraag blijven. Feit was wel dat het zeker niet goed was en onnodige gele kaarten werden geïncasseerd. Voetballend gezien stelde Waalre ook niet veel voor, maar wist op inzet wel met 3-1 te winnen.

De wedstrijd begon mat en dat was wederzijds. Aan de bal was Hoogeloon wel de betere ploeg, maar toen lag het tempo nog laag en kansen waren spaarzaam. Na een kwartier kwam er wat meer leven in de brouwerij en in de 20ste minuut scoorde Hoogeloon wel, maar de treffer werd wegens buitenspel afgekeurd. In de 36ste minuut werd het na één van de spaarzame aanvallen van de thuisclub 1-0. Rik Michielse beging een overtreding binnen de zestien en de bal ging op de stip. Aanvoerder Tim van Schijndel schoot van elf meter raak. Wie hoopte dat het in de tweede helft beter zou gaan, kwam bedrogen uit. Het viel niet mee om de bal bij dezelfde kleur te krijgen en ook bij Waalre ging veel verkeerd. In de 74ste minuut werd het na een goede pass van Tom Michielse op Niels Luyten toch gelijk. Deze laatste schoot fraai in de rechter benedenhoek raak. Lang kon Hoogeloon hier niet van genieten, want vier minuten later was het aan de andere kant Zico van Donk die de thuisclub weer op voorsprong zette. Kort hierna werd het door Lowie van Kuringen zelfs 3-1. Een paar minuten voor tijd schoot Yannick Sol uit een vrije trap maar net naast en hij schoot meteen daarop maar net langs de verkeerde kant van de paal. Zondag wacht de uitwedstrijd tegen Weert en het is te hopen dat Hoogeloon dan weer een hecht team is, met een betere eenheid.