Profiel van Pim Claassen

30 november 2023 16:00

Naam: Pim Claassen
Woonplaats: Vooralsnog woon ik in Hapert, maar ik zal binnenkort verhuizen naar het nieuwe plan in Hoogeloon.
Geboortedatum: 16-08-1997
Beroep/school: Project Manager
Relatie (verliefd): Samen met Susan van der Heijden
Kinderen: Nee

Vertel eens iets over je beroep of studie/school:

Ik ben momenteel project manager bij Canline Systems in Eersel. Wij maken transportsystemen voor in blikfabrieken. Ik ben verantwoordelijk voor het bewaken van de voortgang, risico management en budgettering voor meerdere projecten.

Heb je een bijnaam:

Mijn vrienden noemen me wel eens Clim. Dit komt nog van vroeger, waar op 2 havo/vwo als grap iedereen zijn eerste (of eerste twee) letters van de voornaam met de achternaam werden verwisseld. Bij mij werd dit Clim Paassen.

Wat zijn je hobby’s naast voetbal?

Naast het voetbal fitness ik nog regelmatig.

Wat is je favoriete stamkroeg?

Zolang ik nog in Hapert woon, zal dit de Gaopert zijn. Uiteraard is het mogelijk dat dit gaat wijzigen naar Dn Bakker op termijn.

Wat is je grootste verslaving?

Als ik Susan moet geloven dan heb ik een redelijke telefoon verslaving.

Wat staat er bovenaan je bucketlist?

Ik heb niet echt een bucketlist. Als ik iets wil doen dan plan ik dat en zorg ik dat het gebeurt.

Wie is je idool:

Ik heb niet echt een idool

Wat is je levensmotto:

Je kunt beter spijt hebben dat je iets wel hebt gedaan dan dat je spijt hebt dat je iets niet hebt gedaan.

Wat is je favoriete vakantieland:

Het liefste ga ik iedere vakantie naar een ander land. Zo maak je dan ook elke vakantie iets anders mee. Als we dan op vakantie zijn dan ben ik het liefste ook actief. De hele dag in de zon aan het zwembad liggen is niets voor mij.

Wat is je lievelingsgerecht:

Ik ben een liefhebber van Sushi. Susan en ik gaan dan ook met enige regelmaat bunkeren bij een all-you-can-eat sushi tent.

Welke muziek luister je het liefst?

Ik sta over het algemeen wel open voor alle soorten muziek. Het ligt een beetje aan de setting.

Welke films kijk je het liefst?

Ik kijk graag naar documentaires. Aangrijpende verhalen over bijvoorbeeld Jeffrey Dahmer vind ik dan wel interessant om te zien.

Wat is dit jaar het team waarin je actief bent?

Het pareltje van de club werd mij aan het begin van het seizoen verteld: Hoogeloon 4

Wat is je taak/positie binnen dit team?

Voorheen bij Hapert was ik altijd verdediger, maar nu heb ik een rol gekregen op het middenveld van Hoogeloon 4.

Hoe verloopt het seizoen tot nu toe?

Seizoen loopt tot nu toe eigenlijk erg goed. Soms maken we het spannender dan nodig is, zoals tegen RPC thuis. Zonder problemen 2-0 voorstaan met rust. En dan in de tweede helft het spannend maken door 2 onnodige doelpunten tegen te krijgen. Uiteindelijk dan wel de wedstrijd met 4-2 over de streep trekken.

Wat is de grootste (voetbal)blunder die je ooit hebt gemaakt?

In de jeugd bij Hapert heb ik ooit het kampioenschap weggegeven doordat ik als verdedigend actie een hakje wilde doen. Ik miste de bal waardoor de aanvaller van de tegenstander de bal kreeg en scoorde. Het meest lullige was dat de trainers de kampioenschap bekers al gekocht hadden. Na afloop kregen we deze dus alsnog, maar waren we geen kampioen.

Wat is je hoogtepunt als voetballer:

De start bij V.V. Hoogeloon uiteraard.

Wat is je dieptepunt als voetballer:

Dat is hetzelfde als mijn grootste blunder.

Wat zijn je sterke punten als voetballer:

Als ik bezig ben met het voetbal dan ga ik er met de volle 100% voor. Een goede motivatie is het halve werk.

Wat zijn je zwakke punten als voetballer:

Gericht schieten. Een schot op goal is bij mij ongeveer hetzelfde als een kraslot; soms heb je winst, maar vaker niet.

Meest onderschatte voetballer?

Geen idee

Meest overschatte voetballer?

Christiano Penaldo

Wat is de meest bijzondere blessure waar je ooit last van hebt gehad?

Vroeger ben ik eigenlijk nooit geblesseerd geweest. Blessures komen tegenwoordig wel meer voor. Zo ben ik dit seizoen geblesseerd geweest aan mijn knie en bovenbeen. Zal de leeftijd wel zijn.

Doe je vrijwilligerswerk binnen V.V. Hoogeloon? Zo ja, wat? Zo nee, wat zou je eventueel willen doen binnen onze vereniging?

Nee, activiteiten commissie zou eventueel wel kunnen.

Als je binnen onze voetbalvereniging één persoon moest kiezen waarvoor je veel respect hebt, wie zou dit dan zijn en waarom?

Tom van der Heijden. Zonder het aandringen van Tom was ik niet gestart met voetballen bij Hoogeloon.

Waar heb je rond het voetbal het meest gelachen?

Vroeger tijdens de trainingen. Dit seizoen in de kantine.

Wat is de grootste irritatie rond het voetbal?

Als de bal van mijn voet stuitert

Wat vind je het leukst binnen V.V. Hoogeloon?

De betrokkenheid bij het dorp. Zodra je lid bent word je direct opgenomen in een sociale groep die niet alleen rondom het voetbal actief zijn, maar ook daar buiten.

Wat zou je willen veranderen/organiseren als je één dag de baas zou zijn bij V.V. Hoogeloon?

Daarvoor is mijn carrière bij Hoogeloon nog te kort

Welke voetbaldroom zou je nog willen verwezenlijken?

Kampioenschap bij H4

Hoe bevalt dit seizoen bij je nieuwe team Hoogeloon 4 ten opzichte van je vorige club?

Heel erg goed. Natuurlijk is het niet echt te vergelijken met een jeugd team. De gezelligheid rondom het voetbal is voor mij erg belangrijk om plezier te houden in het voetbal en dat zit wel goed.

Wil je verder nog iets kwijt?

Fladder fladder fladder

Twee ballen op een ladder

Een kut in een hok

En een lul op een stok