Penaltybokaal groot succes

8 juni 2023 19:00

ZONNIG PENALTYBOKAAL GROOT SUCCES BIJ DE JEUGD

Op een zonnige zaterdagmiddag 3 juni was het weer penaltybokaal voor de jeugd op sportpark de Roetwijer. Zo’n 60 jeugdspelers waren naar het sportpark gekomen om hun seizoen af te sluiten.

Om 13:00 uur werd het startsein gegeven en zochten de acht keepers hun goal op. Om beurten bezochten de teams een keeper om per speler drie penalty’s te nemen, waarmee de keepers op de proef werden gesteld. De keepers van dit jaar waren Jaap Verhagen, Youri van den Akker, Koen Adams, Tom Michielse, Luuk Teunissen, Raf Smetsers, Thijs Bakker en Jorne Haagoort. Ook was er een snelheidsmeter voor het hardste schot en was er een spel waarbij de jeugd in een vak moest schieten voor punten.

Uiteindelijk waren Bram Swaanen, Tijn Lendering, Matz Roosen, Tuur van den Heuvel, Stijn Witlox, Daan Jansen, Teun Peters en Mees van Tongeren de sterkste van hun team en streden zij in twee finales om de Wim Wouters penaltybokaal. Teun Peters bleek de sterkste in de kleine finale na een lange strijd met Daan Jansen. Bij de grote finale won Bram Swaanen, waardoor Teun en Bram met de Wim Wouters wisseltrofee naar huis gingen.

Na de finale werden de prijzen uitgedeeld aan de winnaars. Luuk Teunissen kroonde zichzelf tot de beste keeper van de dag. Rijk van der Linden kreeg uiteindelijk de beker voor het hardste schot. De snelheidsmeter toonde 105 km/u bij zijn pegel.

Na deze prijsuitreiking was het tijd voor de clubdag van de jeugd, waar spelers, ouders en vrijwilligers konden genieten van een frietje van de frietkar en een drankje. Tijdens deze clubdag werden de stoppende vrijwilligers bedankt voor hun diensten en werd Rik van de Huygevoort benoemd tot clubman van de jeugd voor zijn werkzaamheden binnen de vereniging.

De spelers hebben zichtbaar genoten. Bij deze hartelijk dank aan de organisatie en tot volgend jaar!

Bekijk hier de foto’s: https://photos.app.goo.gl/iSgi9eCN2EeWpCAWA