Koninklijke Onderscheiding voor Wim de Laat

26 april 2023 11:15

Het kon niet uitblijven en nu (op 26 april 2023) is Wim de Laat dan ook een dik verdiende Koninklijke Onderscheiding ten deel gevallen.

Woensdag 26 april, nota bene op zijn verjaardag, kwam burgemeester Willibrord van Beek aanbellen om hem de versierselen op te spelden die horen bij het Lidmaatschap in de Orde van Oranje-Nassau. In het kielzog van de gemeentelijke vertegenwoordiging sloten leden van de voetbalclub, betrokkenen bij de Stichting Gemeenschapsruimte Hoogeloon en leden van de Stichting Eyes Wide Open aan. Met name bij die drie organisaties heeft Wim de Laat zijn verdiensten opgebouwd. Na een aantal jaren voetballend in het blauwwitte vaandelteam van de voetbalclub, werd hij jeugdleider en –trainer en voorzitter van de jeugdcommissie. In 2014 kreeg hij de voorzittershamer van V.V. Hoogeloon in handen. Hij werd daarmee het gezicht van de Loonse voetbalclub maar maakte zich o.a. ook regionaal verdienstelijk in het overleg Veilig Sportklimaat om van daaruit ongewenst gedrag aan te pakken. Het erelidmaatschap van de club en de zilveren KNVB waarderingsspeld werden hem in 2022 toegekend toen Wim terugtrad als voorzitter en lid werd van de Klankbord Adviesgroep binnen de vereniging. In algemene zin is V.V. Hoogeloon veel dank verschuldigd aan Wim de Laat voor zijn jarenlange inzet. Bestuur en leden feliciteren de gedecoreerde recht hartelijk met deze Koninklijke Onderscheiding.

Op 26 april om 19:00 vindt de receptie plaats in de kantine van V.V. Hoogeloon.