IN MEMORIAM

27 februari 2023 20:30

Piet Wouters erelid V.V. Hoogeloon overleden

In memoriam Piet Wouters.

Na zijn overlijden op 26 februari op 78 jarige leeftijd, werd afgelopen zondagmiddag  5 maart 2023 in de Afscheidshoeve in Hoogeloon de afscheidsdienst gehouden voor Piet Wouters. Gelijktijdig werd hij op sportpark De Roetwijer door de spelende teams herdacht en geëerd met een minuut stilte en het dragen van rouwbanden. Piet was al langere tijd ziek maar toch kwam zijn overlijden vrij onverwacht. Hij werd in 1992 tot eerste erelid van de vereniging gekozen op basis van zijn enorme staat van dienst voor zijn ultieme liefde, de Loonse voetbalclub. Tot aan de dag van zijn overlijden had hij permanent zijn interesse voor het wel en wee van onze blauwwitte vereniging.

Hij diende in de periode van 1967 tot aan zijn ziekte de club achtereenvolgens vijf jaar lang als secretaris, zes jaar als voorzitter en daarna nog eens vijf jaar als penningmeester. Aansluitend bleef hij bestuurslid tot 1992 en werd hij beloond met de titel van erelid. Later vanaf 2010 hielp hij de club waar nodig, zij het als financieel adviseur, of als scheidsrechter dan wel als lid van de zondagsdienst voor het ontvangen en begeleiden van scheidsrechters en bezoekende teams. Hij diende al die jaren plichtsgetrouw en met respect ‘’zijn’’ voetbalclub. Met recht mag hij worden betiteld als hét clubicoon van Voetbalvereniging Hoogeloon.

Voor de Stichting Vrienden van V.V. Hoogeloon beheerde hij de penningen van 2014 tot 2020. In die periode was hij gelijktijdig lid van de klankbordgroep.

Voetbalvereniging Hoogeloon is aan Piet Wouters op vooral het bestuurlijke vlak veel dank verschuldigd. Onder andere voor zijn verdiensten voor onze club mocht hij in 2003 een Koninklijke Onderscheiding ontvangen met de titel Ridder in de orde van Oranje Nassau. Bij onze voetbalclub leeft hij voort als een zichzelf wegcijferende persoonlijkheid met een onmetelijke staat van dienst voor V.V. Hoogeloon.

Het bestuur.