JO19-1 KAMPIOEN!

20 december 2022 8:30

De voorlaatste wedstrijd tussen titelconcurrenten en eeuwige rivalen Hoogeloon JO19-1 en Hapert JO19-1 was na een spannende wedstrijd in 2-2 geëindigd. De titelstrijd zou dus in de laatste speelronde beslist worden. Hoogeloon en Hapert stonden voorafgaand aan de laatste wedstrijd zowel in punten als in doelsaldo gelijk. Aangezien Hapert meer doelpunten voor had moest Hoogeloon winnen met één doelpunt meer dan Hapert, ervan uitgaande dat Hapert zou winnen van de nummer laatst.

Voor Hoogeloon JO19-1 moest het gebeuren op een ijskoud sportpark uit bij DBS. Gelukkig hadden vele supporters de kou getrotseerd om de jongens aan te moedigen en zo voelde sportpark Meerhoven toch als een warm bad. Aangezien Hapert om 15:00 uur speelde en Hoogeloon om 16:15 uur zou voor Hoogeloon in de rust de opdracht duidelijk zijn.

Na de eerste helft was het nog 0-0. Hoogeloon JO19-1 was duidelijk de sterkere, maar kwam niet echt tot uitgespeelde kansen. DBS werd enkel gevaarlijk door fouten van Hoogeloon en kreeg zo nog de grootste kans van de eerste helft. In de rust was bekend dat Hapert met 2-4 had gewonnen van Best Vooruit. De opdracht was dus duidelijk, maar zeker niet gemakkelijk. Hoogeloon moest met drie doelpunten verschil winnen.

In de rust switchte Hoogeloon, zoals wel vaker dit seizoen, van systeem en dit zorgde in de tweede helft voor meer echte kansen voor de jongens in het blauw. In 60ste minuut brak Rens Bolte de ban en schoot de 0-1 binnen. Daarna kwam Hoogeloon tijdelijk met 10 man te staan en leek het doek alsnog te vallen. Maar in de laatste tien minuten scoorde Rens Bolte zijn tweede met een rake kopbal en enkele minuten voor tijd schoot Ties van Rooij van dichtbij het doelpunt binnen wat Hoogeloon virtueel op de eerste plaats deed belandden. Met nog enkele minuten op de klok was het motto dan ook vrouwen en kinderen eerst en die overwinning kost wat het kost over de streep trekken. Na enkele veel te spannende minuten floot de scheidsrechter voor het eindsignaal. Het feest op het veld kon beginnen, maar werd al snel voortgezet in het warme kleedlokaal. Daarna werd in de lokale kroeg de traditionele tafelfriet geserveerd en uiteindelijk werd het feest afgesloten opstap in Reusel.

De jongens van Hoogeloon JO19-1 bedanken alle trouwe supporters voor hun wekelijkse support en in het bijzonder tijdens deze ijskoude kampioenswedstrijd.