Ben van Rooij stopt als grensrechter bij Hoogeloon 1

8 november 2022 21:45

Ben van Rooij na maar liefst 27 jaar gestopt als grensrechter bij Hoogeloon 1

Na de wedstrijd Hoogeloon 1 - SHH 1 op zondag 16 oktober werd Ben van Rooij in het zonnetje gezet voor zijn jarenlange inzet voor het vaandelelftal. Ton van der Heijden, leider van Hoogeloon 1, haalde mooie herinneringen op uit hun tijd samen bij Hoogeloon 1. Vanuit het bestuur waren er mooie woorden en bloemen van voorzitter Peter Lamers en vanuit de vereniging werden Ben twee vlaggen, met de jaartallen 1995 en 2022 erin gegraveerd, overhandigd. Deze verwijzen naar de ongelofelijk lange tijd dat Ben, tevens clubman in 2018, grensrechter van Hoogeloon 1 is geweest.

Voordat Ben begon bij Hoogeloon 1 was hij grensrechter van Hoogeloon 3. De vacature die bij Hoogeloon 1 vrijkwam zag ben als promotie en greep hij met beide handen aan. Nu 27 jaar later moet Ben helaas door een blessure stoppen, anders was hij graag nog even doorgegaan. Hieronder blikken we samen met Ben terug op deze 27 jaar.

Duidelijke hoogtepunten waren de kampioenschappen in 2004-2005 en 2018-2019 en de promotie naar de 2de klasse, na een zinderende ontknoping, afgelopen seizoen. Aangezien Hoogeloon nog nooit op het niveau van de 2de klasse heeft geacteerd kunnen we wel stellen dat Ben op zijn hoogtepunt is gestopt. Dieptepunten zijn de vier rode kaarten voor commentaar op de scheidsrechter. ‘Dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar kan ooit gebeuren in het heetst van de strijd’, aldus Ben. De huidige hoofdtrainer Nik Bierens zal Ben het meeste bijblijven. ‘Met alle respect voor de andere trainers, maar Nick is qua voetbalintelligentie en tactisch inzicht een maatje groter’. De verhalen uit het kleedhok en de betrokkenheid bij het eerste elftal gaat Ben missen. Wij zijn dan ook blij om te horen dat Ben nog graag als supporter betrokken blijft bij het eerste elftal. Het commentaar van het publiek gaat Ben juist niet missen. Daarom ook zijn tip voor opvolger Ger Michielse: ‘Sluit je af voor commentaar vanuit het publiek. Richt je op de positieve kanten van het vlaggen, zodat je er plezier in houdt’. Voorlopig blijft Ben dus betrokken als supporter en wellicht in de toekomst als vrijwilliger bij de klusjesdienst.

V.V. Hoogeloon bedankt Ben van Rooij voor zijn trouwe inzet voor ons vaandelelftal de afgelopen 27 jaar en ziet Ben, in welke rol dan ook, graag terug op sportpark De Roetwijer.

Ben_van_Rooij_3.JPG

Ben_van_Rooij_2.JPG