Paul van Gompel

Geboortedatum: 26-04-1991

Beroep/school: Student Fontys Sporthogeschool

Relatie (verliefd): Relatie met Lucia van den Hoven

Vertel eens iets over je beroep of studie/school:

Ik zit momenteel in mijn laatste jaar van mijn opleiding, waar ik word opgeleid tot docent lichamelijke opvoeding. Hierbij loop ik stage bij het Helicom college in Eindhoven.

Heb je een bijnaam?

Geen vaste. In de loop van de jaren zijn wel verschillende namen voorbij gekomen, maar er is er niet eentje die is blijven hangen.

Wat zijn je hobby’s naast voetbal?

Ik kijk graag naar films en een spelletje op mijn Playstation kan ik ook wel waarderen.

Favoriete stamkroeg?

De El Sombrero. Hier werk ik ook regelmatig op zaterdag, waar ik dan achter de tap sta in het café.

Waar voetbal je zelf en hoe bevalt dit?

Helaas voor mij heb ik te horen gekregen dat ik komend jaar in het 2e speel bij SDO’39. Hier ben ik nu met mijn 9e seizoen bezig waar ik voorgaande jaren wel altijd in het eerste heb gespeeld. Door een voorste kruisband blessure heb ik helaas mijn plaats verloren. Zelf heb ik nog wel de ambitie om voor een eerste elftal te spelen en als dit niet meer gaat bij SDO’39 zal ik misschien nog wel vertrekken naar een andere club.

Wat is jouw positie en taak binnen je team?

Als keeper moet je toch proberen om elke bal tegen te houden en met het sturen van je achterhoede vind ik de coaching erg belangrijk.

Welke trainer of coach is je het meeste bijgebleven en waarom?

Dirk Kokx was een jeugdtrainer van mij bij Reusel Sport. Hoe hij met zijn enthousiasme voor de groep stond heeft altijd veel indruk bij mij gemaakt. Qua collega trainers is Chris van der Weerden in mijn tijd bij PSV erg leerzaam geweest. Zeker zijn oefenvormen gaven zoveel diversiteit die ik ook probeer toe te passen in mijn eigen trainingen.

Waarom heb je er voor gekozen om de JO17-1 van V.V. Hoogeloon te gaan trainen?

Ik ben voor deze klus benaderd omdat ik graag werk met gemotiveerde mensen. Bij mijn gesprekken hebben ze een schets gemaakt van de groep en begeleiding die mij erg aansprak. Dit hield in dat de spelers er altijd proberen te zijn en intensief willen trainen. Ik heb met Jorg een maatje langs de kant die ook intensief betrokken is tijdens de trainingen en wedstrijden en tot slot met Marc een soort van begeleider die mij ook nog kan sturen. Dit alles bij elkaar is voor mij een hele leuke, maar vooral ook een hele leerzame uitdaging die ik niet af kon slaan.

Wat is je doelstelling met de JO17-1 voor komend seizoen?

Natuurlijk is het leuk om aan het einde van het seizoen met een prijs te staan. Zelf vind ik het belangrijk dat je elke wedstrijd ingaat om die te winnen. Maar voor mij persoonlijk is de belangrijkste doelstelling dat de jongens een groei doormaken om ze stappen te latten zetten richting de senioren. Het zou dan ook een goed teken zijn als er verschillende jongens de stap kunnen maken naar de selectie van V.V. Hoogeloon.

Welke indruk heb je tot nu toe gekregen van de club V.V. Hoogeloon?

Een intieme club die zijn zaakjes goed voor elkaar heeft. Je kunt het echte clubgevoel hier ook goed in terug zien.

Om wie of wat heb je rond het voetbal het meest gelachen?

Marco van Rijn met wie ik bij SDO’39 speel hebben we altijd wel een sfeermaker in ons midden.

Wat is je grootste verslaving?

Voetbal .

Wat is de grootste blunder die je ooit hebt gemaakt? Beschrijf deze

In de jeugd heb ik wel eens als keeper de bal vanuit een corner in mijn eigen doel geslagen en in dezelfde wedstrijd de bal recht in de voeten van de spits van de tegenstander gespeeld.

Hoogtepunt als voetballer:

De kampioenschappen in de jeugd en promoties via nacompetitie in de senioren.

Dieptepunt als voetballer:

Voorste kruisband blessure .

Meest onderschatte voetballer?

Luuk de Jong.

Meest overschatte voetballer?

Daley Blind .

Meest bijzondere blessure waar je ooit last van hebt gehad?

Voorste kruisband afgescheurd.

Wat staat er bovenaan je bucketlist?

Skydiven.

Grootste irritatie rond het voetbal?

Mensen die niet agressief worden als ze verliezen.

Welke voetbaldroom zou je nog willen verwezenlijken?

Vele prijzen winnen als speler en trainer.

Idool:

Zinedine Zidane.

Levensmotto:

Na regen komt zonneschijn.

Favoriet vakantieland:

Spanje.

Lievelingsgerecht:

Zelf gemaakt plaatpizza.

Favoriete film en muziek:

Muziek: Linkin Park

Films: The Dark Knight