Hans van Rooij

Geboortedatum: 01-11-1971

Beroep/school: Adviseur Rundveehouderij

Relatie (verliefd): Getrouwd met Vicky

Vertel eens iets over je beroep of studie/school:

Ik heb het leukste beroep van de wereld. Ik geef voedingsadviezen aan koeienboeren. Ik heb veel vrijheid en de boeren zien me graag komen.

Heb je een bijnaam:

Nee, wel hoor ik regelmatig Hans Hamstring en (snoep)hansel voorbijkomen.

Wat zijn je hobby’s naast voetbal?

Genieten van mijn gezin, familie en vrienden. Zoveel mogelijk chillen als het kan.

Favoriete stamkroeg?

Mijn garage. Daar staat Radler in de koelkast.

Wat is jouw positie en taak binnen je team?

Ik sta meestal op het middenveld. Ik kan niet zeggen dat ik de laatste tien jaar nog met een taak het veld ben ingestuurd. Dat is ook maar het beste, ik ben niet zo goed in taken volgens de afspraak uitvoeren.

Welke trainer of coach is je het meeste bijgebleven en waarom?

Ben Krekels. Dat was de gezelligste van allemaal. En ik heb een trainer gehad, die zette regelmatig het spel volledig stil. Dan moest iedereen blijven staan waar je stond en dan gaf hij uitleg over het positiespel. Daar heb ik wel wat van geleerd.

Als je binnen onze voetbalvereniging één persoon moest kiezen waarvoor je veel respect hebt, wie zou dit dan zijn en waarom?

Wim de Laat. Dat behoeft geen toelichting.

Om wie of wat heb je rond het voetbal het meest gelachen?

De kleedkamerpraat voor de wedstrijd heb ik altijd het leukst gevonden. Leon Hageman en Luuk Ansems zijn hier bijvoorbeeld heel goed in.

Wat zou in jouw ogen een goede bestemming zijn voor het geld dat bestemd was voor het kunstgrasveld?

De accommodatie is op dit moment prima up to date. Ik zou het geld even achter de hand houden, er komt vanzelf weer een goede besteding. Of ik zou er de gemeente mee omkopen, zodat ze al het onkruid onderhand een keer bestrijden.

Wat is je grootste verslaving?

Eten.

Wat is de grootste blunder die je ooit hebt gemaakt? Beschrijf deze

Die heb ik veel gemaakt, maar de vele tikkies breed of tikkies terug die ik geef, doen het meeste pijn. Die werden altijd onderschept door de tegenstander en zij scoorden daar uiteraard altijd uit.

Hoogtepunt als voetballer:

Schaars: kampioenschap met Hoogeloon 4 en twee promoties met Hoogeloon 1.

Dieptepunt als voetballer:

Dat is veel makkelijker: nadat ik een jaar of 13 in Hoogeloon 1 had gevoetbald, ging ik lager voetballen. Het jaar daarop werd Hoogeloon 1 direct kampioen, voor het eerst in 100 jaar. Dat zegt genoeg.

Sterke punten als voetballer:

Vroeger was dat veel lopen.

Zwakke punten als voetballer:

Timing/koppen.

Meest onderschatte voetballer?

Christ Waterschoot.

Meest overschatte voetballer?

Christ Waterschoot.

Meest bijzondere blessure waar je ooit last van hebt gehad?

Hans Hamstring.

Wat staat er bovenaan je bucketlist?

Gezond worden/blijven.

Doe jij vrijwilligerswerk binnen VV Hoogeloon? Zo ja, wat? Zo nee, wat zou je eventueel willen doen binnen onze vereniging?

Nee. Ik word af en toe opgetrommeld voor klusjes, dat gaat prima.

Wat zou je willen veranderen/organiseren als je één dag de baas zou zijn bij V.V. Hoogeloon?

Ik stoor me behoorlijk aan de slechte velden en de vele onkruiden in de grasmat.

Grootste irritatie rond het voetbal?

Lage acceptatiegraad en weinig respect van mensen in en rond het voetbalveld.

Welke voetbaldroom zou je nog willen verwezenlijken?

Dit seizoen nog een paar wedstijdjes zonder blessures kunnen voetballen, zodat ik met een goed gevoel kan stoppen.

Idool:

Messi.

Levensmotto:

Doe een ander niet aan, wat je zelf ook niet fijn vind.

Favoriet vakantieland:

Griekenland.

Lievelingsgerecht:

Grieks (veel gegrild vlees).

Favoriete film en muziek:

Muziek: Dance.

Films: Actie.

Wil je verder nog iets kwijt?

Ik heb respect voor al die jonge gasten van Hoogeloon 6, waar ik de laatste jaren mee heb gevoetbald. Zij hebben de laatste jaren vaak moeten voetballen met een heleboel oude bokken. Gelukkig voor hun stoppen de meeste oude bokken volgend jaar en kunnen ze eindelijk weer volle bak plezier gaan maken in de kantine.