Marc Beerens

Geboortedatum: 12 december 1971

Beroep/school: SAP consultant

Relatie (verliefd): Verliefd op Erica, kinders Ilse en Anne

Vertel eens iets over je beroep of studie/school:

Ik probeer processen binnen bedrijven te optimaliseren met SAP ERP software.

Heb je een bijnaam:

Eigenlijk niet, misschien Beer(tje).

Wat zijn je hobby’s naast voetbal?

Korfbal en klussen.

Favoriete stamkroeg?
Terras bij Kaasboerderij De Ruurhoeve. Voor lekkere kaas en het mooie landleven.

Wat is jouw positie en taak binnen je team?

Centraal op het middenveld. Mijn taak is rust in het team brengen ;-) en bespeelbare ballen geven.

Welke trainer of coach is je het meeste bijgebleven en waarom?
Ad Verdonk. De basis van goede resultaten is goede fysieke gesteldheid en gebruik maken van elkaars kwaliteiten.

Als je binnen onze voetbalvereniging één persoon moest kiezen waarvoor je veel respect hebt, wie zou dit dan zijn en waarom?
Wil van Rooij, hij is nooit te beroerd om tijd te steken in de voetbalclub en hij heeft een goed verenigingsgevoel.

Om wie of wat heb je rond het voetbal het meest gelachen?

Dat moet dan toch wel Frank Waterschoot (Heieind) zijn. Legendarische stapverhalen, briljante (en minder briljante) voetbalacties en fantastische oneliners op het veld en in kleedlokaal en kantine: npaa

Wat zou in jouw ogen een goede bestemming zijn voor het geld dat bestemd was voor het kunstgrasveld?

Volgens mij zijn we in Hoogeloon behoorlijk goed af met vier en een half (verlicht) veld en regelmatig nieuwe ballen. Ik denk dat het belangrijker is om draagvlak binnen de Hoogeloonse gemeenschap en bij de leden te houden. Niet te vaak om geld en/of arbeid vragen. Hou het structureel gezond zou ik zeggen. Misschien een speeltoestel (?) of clinics voor de jeugd.

Wat is je grootste verslaving?

Ik wil altijd naar huis (behalve met de kermis).

Wat is de grootste blunder die je ooit hebt gemaakt? Beschrijf deze

Ik heb één penalty twee keer gemist, tegen Jean-Marie Pfaff ……..

Hoogtepunt als voetballer:

Kampioen met het 2e na een mooie inhaalrace en promotie naar de 4e klasse (toen er nog een 6e klasse was…) na een tweetal beslissingswedstrijden met het 1e. En scoren vanaf de aftrap en middellijn.

Dieptepunt als voetballer:

Eerste wedstrijd in de 4e klasse. De organisatie van het jaar daarvoor was volledig verdwenen door personele veranderingen en we kregen backs tegen die ballen over 50 meter strak bij elkaar op de stropdas legden (en speelklaar aannamen). Verder heb ik een stuk of zes benen zien breken. Dat is niet het prettigste om mee te maken.

Sterke punten als voetballer:

Balbehandeling en inzicht.

Zwakke punten als voetballer:

Actieradius en snelheid.

Meest onderschatte voetballer?

Frank Kennis.

Meest overschatte voetballer?

Matthijs te Ligt.

Meest bijzondere blessure waar je ooit last van hebt gehad?

Een vastzittend spronggewricht in de enkel. Half jaar niet kunnen draven. Manueel therapeut trok hem in vijf minuten los en ik kon ’s avonds zonder klachten trainen.

Wat staat er bovenaan je bucketlist?

Zonnepanelen/warmtepomp.

Doe jij vrijwilligerswerk binnen VV Hoogeloon? Zo ja, wat? Zo nee, wat zou je eventueel willen doen binnen onze vereniging?

Ik ben niet (meer) actief als vrijwilliger bij Hoogeloon. Ik ben jeugdtrainer, jeugdleider en seniorenbestuurslid geweest. Nu ben ik jeugdleider en -trainer bij de Klimroos!

Wat zou je willen veranderen/organiseren als je één dag de baas zou zijn bij V.V. Hoogeloon?

Nog meer respect voor en nog beter luisteren naar de vrijwilligers. Je kunt nooit te veel respect hebben voor de mensen die altijd voor je vereniging klaar staan, om samen een mooie sportbeleving mogelijk te maken. Zonder pretenties of misplaatste ambities.

Grootste irritatie rond het voetbal?

Pretenties en misplaatste ambities.

Welke voetbaldroom zou je nog willen verwezenlijken?

Een waardig afscheid als actief voetballer voor Hans van Rooij.

Idool:

Hans van Rooij.

Levensmotto:

Probeer je niet druk te maken over dingen waar je geen invloed op hebt en probeer iedereen zijn ding te laten doen zo lang anderen niet geschaad worden (zijn dat er twee?).

Favoriet vakantieland:

Oostenrijk.

Lievelingsgerecht:

Gröstl.

Favoriete film en muziek:

Muziek: Toen er nog muziek gemaakt werd (U2, Rammstein, etc.).

Films Tad, the Lost Explorer.

Wil je verder nog iets kwijt?
80% van het vliegverkeer van Eindhoven Airport.