Dirk Waterschoot

Geboortedatum: 12-03-1988

Beroep/school: Vastgoedmedewerker

Relatie (verliefd): Ruim 6 jaar een relatie met Letteke Peeters

Vertel eens iets over je beroep of studie/school:

Ik werk bij SchipVast, de vastgoedtak van MS Schippers. Met een klein clubje zorgen wij voor de ontwikkeling, bouw en verhuur van appartementencomplexen in de Kempen.

Heb je een bijnaam:

Nee.

Wat zijn je hobby’s naast voetbal?

Biljarten, filmpje/serie kijken, een pilsje drinken in de kroeg, op de bank voetbal, snooker, wielrennen en tennis kijken.

Favoriete stamkroeg?

Tot het moment van de ramp was dat Café De Ster. Inmiddels heeft Den Bakker deze rol met verve overgenomen.

Wat is jouw positie en taak binnen je team?

Ik ben van nature een spits, al is er in mijn lange carrière geen één trainer geweest die dat ook gezien heeft. Ik sta nu meestal laatste man of op 10.

Met mijn ervaring is het de bedoeling dat ik de jonge honden in ons team op de juiste plek zet.

Welke trainer of coach is je het meeste bijgebleven en waarom?

Frank van der Heijden heeft mij in de B omgeturnd van een veelscorende spits naar een laatste man. Hierdoor denkt nu iedereen nog steeds dat ik een verdediger ben. Ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor.

Bij de senioren heb ik leuke jaren gehad met Wil Snoeren. Tactisch was het niet hoogstaand, maar we hebben wel veel gelachen. De speech begon altijd met ‘hullie keeper is moatig’.

Als je binnen onze voetbalvereniging één persoon moest kiezen waarvoor je veel respect hebt, wie zou dit dan zijn en waarom?

Wil Swaanen, deze man heeft volgens mij zeven vergaderingen in de week.

Om wie of wat heb je rond het voetbal het meest gelachen?

Dirk van der Heijden. Ik was leider van de A en in een belangrijke wedstrijd richting het kampioenschap stond Dirk rechtshalf, maar hij dacht zelf dat hij linksbuiten stond. We hebben toen besloten te wachten op het moment dat hij zelf in de gaten had dat we met twee linksbuitens aan het spelen waren. Na een half uur hebben we uiteindelijk toch maar ingegrepen.

Wat zou in jouw ogen een goede bestemming zijn voor het geld dat bestemd was voor het kunstgrasveld?

Ervoor zorgen dat wij als lagere elftallen met een pilsje in de hand naar het vaandelelftal kunnen kijken. Dus ergens een terras maken.

Wat is je grootste verslaving?

Op de bank liggen met Lettie.

Wat is de grootste blunder die je ooit hebt gemaakt? Beschrijf deze

Als leider van de A heb ik twee jaar geprobeerd van Jordy Bruininx een spits te maken. Gezien zijn huidige carrière als rechtsback in Hoogeloon 1 heb ik dit niet helemaal goed gezien.

Hoogtepunt als voetballer:

Het kampioenschap met Hoogeloon 3. Ik ben het jaar na mijn blessureleed een jaartje in het derde gaan voetballen. Dat jaar klopte alles, in de eerste, tweede én derde helft.

Een ander hoogtepunt was het kampioenschap als leider van de A1. De tactische besprekingen van compagnon Niels Beerens waren onnavolgbaar.

Dieptepunt als voetballer:

Door een aaneenschakeling van blessures is mijn carrière eigenlijk één groot dieptepunt. Het absolute dieptepunt is echter dat Pim Dirks vaker het penaltybokaal heeft gewonnen dan ik.

Sterke punten als voetballer:

Inzicht en traptechniek. Verder kan ik als spits aardig een balletje vasthouden.

Zwakke punten als voetballer:

Mijn snelheid.

Meest onderschatte voetballer?

Koen Vromans. Onbegrijpelijk dat deze panter nooit een echte kans in Hoogeloon 1 heeft gekregen.

Meest overschatte voetballer?

Lionel Messi, spreekt voor zich.

Meest bijzondere blessure waar je ooit last van hebt gehad?

Aan het begin van dit seizoen kreeg ik medicijnen tegen een ontstoken plasbuis. De medicijnen die ik daarvoor kreeg hadden als bijwerking dat ik scheurtjes in mijn achillespees kreeg.

Deze smoes had de trainer nog nooit gehoord.

Wat staat er bovenaan je bucketlist?

Kampioen worden met BV De Ster 1.

Doe jij vrijwilligerswerk binnen VV Hoogeloon? Zo ja, wat? Zo nee, wat zou je eventueel willen doen binnen onze vereniging?

Ik ben een jaar of 12 leider geweest van verschillende jeugdteams. Dit heb ik met heel veel plezier gedaan, maar ik merk nu dat ik het wel fijn vind om op zaterdag ook eens vrij te zijn.

Gezien mijn fysieke gesteldheid verwacht ik niet dat ik nog heel lang voetbal. Het lijkt me wel wat om na mijn carrière een wedstrijdje te fluiten. Ik denk in ieder geval vaak dat ik dat beter kan!

Wat zou je willen veranderen/organiseren als je één dag de baas zou zijn bij V.V. Hoogeloon?

Ik zou alle ouders verplichten een jaar lang mee te lopen met de trainingen en wedstrijden van hun kind, zodat ze zien hoeveel respect de leiders en trainers van ons mooi clubke verdienen.

Grootste irritatie rond het voetbal?

Dat mensen soms vergeten dat voetballen bij V.V. Hoogeloon in de eerste plaats hobby is. Ambitie is goed, maar dit hoeft niet ten koste van alles.

Welke voetbaldroom zou je nog willen verwezenlijken?

Ik hoop vooral dat ik nog een jaar of tien redelijk blessurevrij kan voetballen.

Idool:

Als voetballer absoluut Mariano Bombarda. Zijn manier van voetballen was geweldig. Ik zie veel van mezelf in hem terug.

Verder kijk ik graag naar Roger Federer en Peter Sagan.

Levensmotto:

Neem jezelf niet te serieus.

Favoriet vakantieland:

Ik ben niet zo’n vakantieganger. Dit jaar mag ik gelukkig met de schoonfamilie wel weer mee naar Portugal.

Lievelingsgerecht:

De kipkerrie van ons moeder, beter bekend als kipcorrie.

Favoriete film en muziek:

Muziek: James Blunt

Films: Donnie Darko

Wil je verder nog iets kwijt?

Ik zou alle meisjes/vrouwen op willen roepen om bij V.V. Hoogeloon te komen voetballen. Het zou toch doodzonde zijn als het damesteam straks niet meer op De Roetwijer te bewonderen is, omdat ze niet genoeg speelsters hebben.