Rik van de Huygevoort

Geboortedatum: 15 september 1996

Beroep/school: Student Econometrics and Operations Research

Relatie (verliefd): Nee

Voetbalcarrière: Ik heb alle jeugdteams bij V.V. Hoogeloon doorlopen, om vervolgens de overstap te maken naar Hoogeloon 4, waar ik nu al 3 jaar voetbal.

Vertel eens iets over je beroep of studie/school:

Ik zit op dit moment in het laatste jaar van de studie Econometrie aan de Universiteit van Tilburg. In het kort is econometrie een combinatie van economie en wiskunde. Waar economie stopt, gaat econometrie verder. Econometrie pakt de economische theorie op en probeert door middel van wiskundige en statistische technieken verbanden in de economie te ontdekken en voorspellingen van de economie voor de toekomst te maken.

Heb je een bijnaam:

Er zijn zelfs mensen die niet weten dat ik Rik heet, dus ik weet niet of het nog een bijnaam is. Omdat er zo veel 'Rikken' rondlopen en maar één (Ask)Hugo, schept dat meteen duidelijkheid. In Hoogeloon noemen mij meer mensen bij mijn bijnaam dan bij mijn echte naam.

Wat zijn je hobby’s naast voetbal?

Stappen met vrienden en op zijn tijd een kaartje leggen.

Favoriete stamkroeg?

D’n Bakker.

Wat is jouw positie en taak binnen je team?

Positie: Laatste man.

Taak: Ervoor zorgen dat de tegenstander 1x minder scoort dan wij. De aanval van de tegenstander een zware ochtend bezorgen.

Welke trainer of coach is je het meeste bijgebleven en waarom?

Elke trainer in de jeugd heeft mij wel wat bijgebracht, maar als ik dan toch iemand moet kiezen, ga ik voor Willy Segers. De jaren dat hij ons trainde waren verreweg mijn mooiste jaren in de jeugd. In de A1 en B1 haalden we ook nog eens het kampioenschap binnen. Willy vierde mooi die feestjes met ons mee.

Voor welke persoon binnen de voetbal vereniging heb je veel respect en waarom?

Een cliché antwoord, maar ik ga hem toch maken. Ik heb veel respect voor alle vrijwilligers binnen deze club, die ons mooie clubje draaiende weten te houden.

Om wie of wat heb je rond het voetbal het meest gelachen?

In het laatste jaar in de jeugd waren Niels Beerens en Dirk Waterschoot onze leiders. Ik zal jullie de gevoelige details besparen, maar wat hebben we dat jaar veel gelachen!

Wat is je grootste verslaving?

Ik ben niet verslavingsgevoelig.

Wat is de grootste blunder die je ooit hebt gemaakt?

Dat is een lastige, want met een gemiddelde van één eigen goal per seizoen en een negatief persoonlijk doelsaldo heb ik een hele lijst om uit te kiezen.

Hoogtepunt als voetballer:

Het weergaloze kampioenschap in de A1 onder leiding van Niels en Dirk.

Dieptepunt als voetballer:

In datzelfde jaar speelden we de halve finale van de beker. In en tegen Drunen verloren we uiteindelijk de wedstrijd na het nemen van penalty’s. Dit was achteraf gezien ook mijn laatste wedstrijd als jeugdspeler. Kortom: een zwarte bladzijde!

Sterke punten als voetballer:

Spelinzicht en overzicht.

Zwakke punten als voetballer:

Eigenlijk alles wat hierboven niet genoemd is.

Meest onderschatte voetballer?

Roy Smetsers.

Meest overschatte voetballer?

Daar kan ik er wel een aantal van opnoemen, maar laten we het vandaag positief houden. Dus ik ga hier geen namen noemen.

Meest bijzondere blessure waar je ooit last van hebt gehad?

Een knieblessure die ik op vakantie met vrienden in Marmaris heb op gelopen.

Wat staat er bovenaan je bucketlist?

Een wedstrijd bezoeken van een van de topclubs in de Premier League.

Doe jij vrijwilligerswerk binnen V.V. Hoogeloon? Zo ja, wat? Zo nee, wat zou je eventueel willen doen binnen onze vereniging?

Ja, ik ben momenteel wedstrijdsecretaris van de jeugd. Verder heb ik nog wat taken rondom PR, media en ICT. Afgelopen zomer ben ik als leider mee geweest op voetbalkamp. Tot aan vorig jaar ben ik ook nog enkele jaren jeugdtrainer en -leider geweest.

Wat zou je willen veranderen/organiseren als je één dag de baas zou zijn bij V.V. Hoogeloon?

Ik denk dat ik niet veel zou willen veranderen aan V.V. Hoogeloon. We zijn een mooie club waar we met zijn alle trots op mogen zijn.

Grootste irritatie rond het voetbal?

Die aftanselijke kater van de avond ervoor. Vanwege het feit dat ik in Hoogeloon 4 speel, komt het weleens voor dat je om 10.00 uur ergens in Eindhoven moet voetballen. Nou, daar doe je mij geen plezier mee hoor. Na een strijdlustige 90 minuten voetballen is die kater vaak weer als sneeuw voor de zon verdwenen en kunnen we weer okselfris de 3e helft in.

Welke voetbaldroom zou je nog willen verwezenlijken.

Of het een droom of een illusie is weet ik niet, maar een keer kampioen worden in de senioren lijkt mij prachtig om een keer te verwezenlijken. Ik verwacht helaas niet dat dit de komende jaren zal gebeuren, maar in de voetballerij weet je het nooit.

Idool:

Dan ga ik even een witvoetje halen bij ons pap en mam om te zeggen dat mijn ouders mijn idolen zijn. Zij hebben mij altijd gesteund in elke keuze die ik gemaakt heb en ik kan altijd op ze rekenen.

Favoriet vakantieland:

Ik ben in 2016 naar Bali geweest. Dat is toch echt wel een prachtig eiland, waar ik nog eens naar terug zou willen.

Lievelingsgerecht:

Een goeie schnitzel met een bord friet gaat er altijd wel in.

Favoriete film en muziek:

Muziek: Top 40.

Films: Fast and Furious.

Wil je verder nog iets kwijt?

Ik denk dat ik mijn zegje wel heb kunnen doen hierboven. Mochten jullie nog meer vragen hebben of meer van mij willen weten, vraag het dan gerust ??

(Ask)Hugo