Douwe Roovers

Geboortedatum: 07-02-1989

Beroep/school: Student/Stagiair

Relatie (verliefd): Vrijgezel

Vertel eens iets of je beroep of studie/school:
Ik zit in het laatste jaar van de opleiding Bedrijfskunde MER aan de Fontys in Eindhoven. Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeerstage bij de Vencomatic Group in Eersel.

Hoe denk je dat de buitenwereld jou ziet?
Waarschijnlijk als eeuwig student.

Heb je een bijnaam:
Ja, Klaas

Wat zijn je hobby’s naast voetbal?
Na trainingen regelmatig in de kantine te vinden en af en toe wat met vrienden ondernemen.

Wat is jouw positie en taak binnen je team?
Linksachter, mijn taken zijn proberen mijn man te neutraliseren en het helpen opzetten van een aanval. Soms als reserve aanvoerder de mannen op sleeptouw nemen.

Van welke trainer heb je het meest geleerd en waarom?
Ik denk dat ik van elke trainer wel iets geleerd heb.

Wie zou in jouw ogen de volgende clubman van VV Hoogeloon moeten zijn?
Er zijn veel vrijwilligers die in mijn ogen clubman van het jaar zouden kunnen worden. En ik ben blij dat er zoveel vrijwilligers bereid zijn om de handen uit de mouwen te steken voor de club.

Om wie of wat heb je het meest gelachen?
In principe is dit redelijk afwisselend. Wat me nog wel beste bij staat is dat bij het laatste kampioenschap de Ajax supporters al onderweg waren richting Amsterdam of er zelfs al waren, terwijl het feest gewoon (weer) in Eindhoven was.

Heb je een bepaald bijgeloof voor de wedstrijd?
Ik persoonlijk niet. Dit seizoen hebben we een aantal dingen geprobeerd (voor de wedstrijd) om de nederlagen reeks te doorbreken maar dat had helaas geen invloed op de uiteindelijke uitslag. Al waren de vele bemoedigende berichten, gedichten en vlogs wel hartverwarmend.

Wat is de beste kleedkamergrap die je hebt meegemaakt?
In principe ontbreekt het nooit aan droge opmerkingen in de kleedkamer daar zorgt Roel Gooskens wel voor. Gelukkig voor iedereen die dit leest ga ik er geen opnoemen.

Hoogtepunt als voetballer:
Kampioenschap met Hoogeloon 3

Dieptepunt als voetballer:
De nederlagenreeks die we dit seizoen opgebouwd hebben. (Gelukkig inmiddels doorbroken)

Sterke punten als voetballer:
Inzet, zelden een blessure en 3de helft altijd aanwezig

Zwakke punten als voetballer:
Conditie en het koppen op een zondag

Favoriete voetbalclub & motivatie:
Ik ben in Eindhoven geboren dus PSV. Maar het is niet alsof ik elke wedstrijd volg, momenteel is het ook niet om aan te gluren.

Wat is het geheim achter het succes van het elftal waarin je speelt?.
Dit seizoen hebben we nog niet echt succes gehad en dat is ook geen geheim gebleven. De recente overwinning op Super Sunday tegen Nuenen zorgde namelijk voor de eerste 3 punten dit seizoen.

Het 3de is een gezellig elftal met op het moment weinig geblesseerde spelers. Het is wachten tot Willem Blankers zijn rentree maakt en Hein Wouters weer fulltime beschikbaar is. Dan schitteren alle sterren weer op het veld.

Voetbal of uitgaan?
Voetbal

Kunstgras bij Hoogeloon:
In verband met trainingen wel fijn zodat het altijd door kan gaan. Maar het liefste voetbal ik op een normale grasmat. (Lees: grasmat, zonder zwerfkeien en konijnenholen)

Doe jij vrijwilligerswerk binnen VV Hoogeloon? Zo ja, wat? Zo nee, wat zou je eventueel willen doen binnen onze vereniging?
Eigenlijk alleen die dingen die verwacht worden. Verbouwing bij de voetbalclub meegeholpen, club klusdag als ik kan. En jaarlijks doen we met het 3de en 4de het rondbrengen van ijstaarten/pepernootbroden.

Wat zou je willen veranderen/organiseren als je één dag de baas zou zijn bij VV Hoogeloon?
Terras regelen bij Veld 2, dat wordt dan puur genieten in de zomer

Grootste irritatie rond het voetbal?
Scheidsrechters die (te) vaak voordeel geven aan de thuispartij horen in principe bij het amateurvoetbal. Alleen jammer dat we die in Hoogeloon geen hebben.

Idool: Messi

Favoriet vakantieland:
Geen voorkeur

Lievelingsgerecht: Lasagne

Favoriete film en muziek:
Ik vind meerdere films wel de moeite waard om te kijken, ik heb niet per se een favoriete film. Ik waardeer bijvoorbeeld Tae Guk Gi: The Brotherhood of War (2004) en Rudy (1993). Qua muziek kan ik ook naar van alles luisteren. Zolang het maar niet de hele dag Nederlandstalige muziek is

Wil je verder nog iets kwijt?
Wij zijn nog opzoek naar een vaste vlagger. Dit is de enigste positie waarvoor men zich niet hoeft in te kopen bij Hoogeloon 3. Dus altijd al bij het 3de willen horen grijp nu je kans!

En een oproep of iemand misschien de voetbaltas van Dirk van der Heijden al gevonden heeft. Deze tas wordt al een tijdje vermist.

Wie zou jij graag willen zien in de rubriek van “profiel van de week”?
Loes Verstijnen