Hoogeloon delft onderspit tegen Reusel Sport

Reusel Sport/CoTrans 1

8 maart 2020 14:30

Onbekend

Afgelopen zondag stond de kraker tegen Reusel Sport op het programma en de verwachtingen waren hoog gespannen. De weergoden waren echter niet goed gezind en op een zwaar en nat veld was het moeilijk ballen. Een wedstrijd met veel inzet, maar voetballend was het allemaal een stuk minder. In de eerste helft kwamen er maar enkele kansen en stond het bij rust nog 0-0. In de tweede helft waren de kansen ook spaarzaam, maar was Reusel Sport wel twee keer doeltreffend, wat hen drie punten opleverde.

Vanaf de aftrap gingen de gasten fel van start en bij herhaling werd de thuisclub teruggedrongen, Na een paar snelle uitvallen ontstond na tien minuten de eerste kans voor Hoogeloon. Niels Luyten speelde de bal aardig door op Niek v/d Broek, die alleen op de doelman leek af te steven, maar de uitkomende doelman wist het gevaar op tijd te bezweren. Bij Reusel leek het wel steeds gevaarlijk, maar echte kansen waren er ook nog niet. Echter in de 25ste minuut leek de 0-1 in de maak. Na balverlies op het middenveld kregen de gasten ineens aanvallend een overtal, waarna Wout Vosters met een mooi schot richting kruising doelman Twan Peters dwong tot een geweldige redding. Het spel golfde over en weer, maar vaak te gehaast, waardoor veel passjes niet goed waren, niet aankwamen of de aanname niet goed was. Men ging de rust in met 0-0 op het bord.

In de tweede helft eenzelfde spelbeeld, tot in de 52ste minuut Reusel op voorsprong kwam. Op rechts leek Jim Daniëls ingesloten, maar hij wist de bal toch nog goed voor te geven, waar Wout Vosters droog en laag in de uiterste benedenhoek doel trof. Na een vrije trap van Sam de Laat werd de bal eerst afgeslagen, waarna Yannick Sol ook doelman Dijkmans op de proef stelde, maar deze keerde de bal bekwaam. Beide ploegen paste enkele wissels toe en een kwartier voor tijd was Hoogeloon dichtbij de gelijkmaker. Na een prima aanval, waar het nu wel lukte, sneed men door de verdediging en schoot de ingebrachte Richard v/d Broek via een been maar net naast. Hoogeloon ging steeds meer naar voren voetballen en ook Sjoerd de Laat ging voorin spelen, wat natuurlijk meer ruimte gaf voor de gasten. In de 82ste minuut viel de beslissende 0-2. Tuur de Laat haalde van dichtbij de trekker over. Aan de andere kant kopte Koen Appels na een voorzet maar net over. Al bij al was de overwinning terecht voor de gasten, die daarmee goede zaken deden.