Hoogeloon na verlenging door in nacompetitie

TSV Gudok 1 (zon)

2e klasse/3e klasse F) Nr. 10 2E – MPK 3B

4 juni 2023 14:30

K.C.F.H.M. Voskuil

Sportpark De Roetwijer
Landrop 30
5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Op de zonovergoten zondagmiddag 4 juni speelde Hoogeloon 1 de eerste nacompetitie wedstrijd om lijfsbehoud in de 2e klasse. De tegenstander was TSV Gudok. De club uit Tilburg Reeshof was als derde geëindigd in de derde klasse en speelde de nacompetitie om te promoveren.

De eerste kans was voor Hoogeloon. Na een corner en mispakken van de keeper werd de bal bijna ingekopt. In de 7e minuut moest de coach van Gudok al wisselen door een blessure van een van de aanvallers. Na een kwartier schoten de bezoekers voor het eerst op het doel van Twan Peters. Echter hoog over. De wedstrijd kabbelde door zonder dat een team de overhand kreeg. Na bijna een half uur was daar de eerste grote kans van de wedstrijd. Gudok schoot vanaf vijf meter op goal, maar Peters redde goed op de inzet. Vijf minuten later was er een corner en deze werd ingekopt door Kjell Fontijn, 0-1. Een minuut voor rust had Hoogeloon gelijk kunnen maken. Na een mooie actie van Rob Zanders had Hans van der Heijden hem voor het intikken, maar helaas geen goal.

In de rust werd Luuk van den Broek gewisseld voor Geert Reinders. Sam de Laat schoof door naar het middenveld. Hoogeloon begon de tweede helft goed met een geblokt schot van Hans van der Heijden. Na tien minuten in de tweede helft kreeg Gudok een grote kans, maar door een goede redding van Twan Peters bleef Hoogeloon in de wedstrijd. Hoogeloon probeerde het tij te keren door te wisselen. Niels Luyten en Niek van den Broek kwamen erin voor Rob Zanders en Hans van der Heijden. Na een uur spelen kreeg Gudok weer een grote kans na een makkelijk gegeven vrije trap op de rand van de 16. Na 80 minuten gebruikte Nik Bierens zijn laatste wissels. Jordy Bruininx en Jort Brouwers voor Sjoerd de Laat en Tom Michielse. Een paar minuten later was weer een redding van Twan Peters nodig om de stand op 0-1 te houden. Hoogeloon speelde de laatste minuten vol op de aanval. Vooral voorzetten werden geprobeerd maar zonder resultaat. Tom de Laat en Jesse van Gerwen kregen nog geel voor respectievelijk commentaar en een overtreding. Ver in de blessuretijd kreeg Hoogeloon een indirecte vrije trap op vijf meter van het doel voor een makkelijk gegeven overtreding na een terugspeelbal. Via een kluts viel de bal over de keeper heen in het doel, 1-1! Een minuut later floot de scheids af en dus verlenging.

De eerste kans van de verlenging was voor Hoogeloon. Rik Michielse schoot van dichtbij op de keeper. Tegen het einde van de eerste helft van de verlenging aan kopte Niels Luyten een lange bal door. De bal stuiterde op en Yannick Sol volleerde de bal van meer dan 20 meter in het zijnet, 2-1! Rik Michielse kreeg nog geel na een overtreding. Hoogeloon ging de rust van de verlenging in met een voorsprong.

De tweede helft verliep zonder grote kansen. Jort Brouwers zorgde nog wel voor gevaar, maar Hoogeloon kwam niet tot grote kansen. Gudok had alleen door een paar corners kansen. Rik Michielse kreeg in de laatste minuut van de verlenging zijn tweede gele kaart. Hierna werd niet meer op doel geschoten. Volgende week wacht Wilhelmina Boys in de tweede ronde van de nacompetitie.