Hoogeloon door minder scherp eerste kwartier onderuit tegen NWC

NWC 1 (zon)

2e klasse E

26 februari 2023 14:30

A.H. IJzerman

Sportpark 't Root
Beatrixlaan 42
5721LZ
ASTEN
tel. 0493-691973

In het weekend na carnaval stond de inhaalwedstrijd op het programma tussen NWC uit Asten en V.V. Hoogeloon. Met de wetenschap dat NWC dit seizoen in thuiswedstrijden in competitieverband nog geen overwinning had behaald op sportpark ’t Root, vertrok de spelersbus van Hoogeloon naar Asten. NWC Asten stond voorafgaande aan de wedstrijd met 13 wedstrijden op een puntentotaal van 15. Hoogeloon had met eenzelfde aantal wedstrijden 12 punten. Kortom, een belangrijke pot amateurvoetbal om het degradatiespook in klasse 2E te ontlopen.

Hoogeloon begon de wedstrijd met Hans van der Heijden en Yannick Sol op de bank. Sjoerd de Laat kwam hierdoor in de spits te spelen. Het eerste kwartier was voor de thuisploeg en het duurde ook niet lang voordat de 2-0 op het scorebord stond. Te slap ingrijpen werd tot tweemaal toe afgestraft. Na een half uur spelen kwam de Hoogeloonse formatie wat beter in de wedstrijd, hetgeen resulteerde in kansen voor Tom de Laat en Rob Zanders. Luuk van den Broek zag nog een vrije trap knap gestopt worden door de goalie van NWC.

In de tweede helft hadden Sam de Laat en Luuk van den Broek plaats gemaakt voor Yannick Sol en Hans van der Heijden. Hoogeloon kwam steeds beter in de wedstrijd en kreeg legio kansen. Yannick Sol zag een vrije trap net over het doel gaan. Tom Michielse zag een diagonaal schot langs de verkeerde kant van de doelpaal gaan. In de 70e minuut gaf Hans van der Heijden een mooie steekpass op Hoogeloon spits Rob Zanders. Zijn inzet ging echter rakelings langs. Met nog mogelijkheden voor Tom de Laat, Rob Zanders en Jesse van Gerwen, was een doelpunt (of twee) zeker verdiend geweest. NWC liet zich via een paar gevaarlijke counters nog wel zien, maar keeper Twan Peters stond telkens op zijn post. Kortom een minder scherp eerste kwartier van Hoogeloon-zijde was voldoende voor NWC om de drie punten in eigen huis te houden. De gasten hadden meer verdiend, maar het beetje geluk was niet aan Hoogeloon-zijde vandaag.