Valkenswaard te sterk voor Hoogeloon

5552BG
VALKENSWAARD
tel. 040-2014233

Op deze regenachtige zondagmiddag trad Hoogeloon aan in en tegen SV Valkenswaard. Valkenswaard had alle voorgaande zeven competitieduels gewonnen, dus het was vooraf duidelijk dat het geen gemakkelijke middag zou worden voor Hoogeloon.

Toch was de eerste grote kans voor Hoogeloon. Na een voorzet van Luuk van den Broek kopte Hans van der Heijden de bal over het doel. Daarna was het Valkenswaard dat het overwicht en het meeste balbezit had, maar de thuisploeg kwam niet door de stugge verdediging van Hoogeloon heen. Totdat Hoogeloon na ruim een half uur spelen een vrije trap zo in de voeten van Valkenswaard schoot, dat via de snelle buitenspeler meteen in de tegenaanval kon scoren: 1-0. Hoogeloon was twee minuten later dicht bij de gelijkmaker, maar Sam de Laat schoot naast. Vlak voor rust kreeg Valkenswaard nog twee grote kansen om de voorsprong te verdubbelen maar deze werden niet benut.

Hoogeloon begon de tweede helft met Nick Wouters in plaats van Hans van der Heijden. Het kreeg al snel een kans om op gelijke hoogte te komen via een vrije trap, maar de poging van Yannick Sol werd gekeerd door de doelman. Daarna was het opnieuw Valkenswaard dat het meeste balbezit had en zo het tempo bepaalde. De thuisploeg kreeg na 50 minuten spelen ook twee grote kansen, maar deze werden over en voorlangs geschoten. Niet veel later kreeg Hoogeloon een flinke teleurstelling te verwerken. Yannick Sol moest geblesseerd het veld verlaten na een klein uur spelen en een kwartier later moest ook Sam de Laat met een blessure van het veld. Jort Brouwers verving Sam de Laat en maakte zo zijn debuut voor Hoogeloon 1. In de slotfase van de wedstrijd maakte ook Tijme Lamers zijn debuut. Hij verving Tom de Laat. Een kwartier voor tijd verdubbelde Valkenswaard dan toch de voorsprong. Een vrije trap werd niet goed ingeschat door doelman Twan Peters, waardoor de 2-0 gescoord kon worden. Hoogeloon ging daarna op zoek naar de aansluitingstreffer. Het ging aanvallender spelen, wat leidde tot een aantal mogelijkheden. Zo kopte Sjoerd de Laat vanuit een voorzet van de ingevallen Jordy Bruininx over en ook Nick Wouters kreeg nog een goede mogelijkheid, maar de goal wilde niet vallen. Zo eindigde deze wedstrijd dus in een 2-0 nederlaag voor V.V. Hoogeloon.