Hoogeloon in laatste deel wedstrijd onderuit tegen Mierlo Hout

5706VW
HELMOND
tel. 0492-538649

RKSV Mierlo Hout werd vooraf bestempeld als titelkandidaat in de 2e klasse E. Na drie wedstrijden zijn ze aardig op weg om de titel in de wacht te slepen, ondanks het feit dat de weg naar de titel nog lang is. Maar de gasten uit Hoogeloon hebben zich danig geweerd. De mannen van trainer Nik Bierens waren tot de 70e minuut zeker gelijk aan de gastheren uit Mierlo Hout.

De eerste helft werd gekenmerkt door weinig uitgespeelde kansen. De eerste kans was er eentje voor Hans van der Heijden die na een vrije trap de bal voor de voeten kreeg, maar het vizier iets te hoog had staan. De tweede kans was voor Sjoerd de Laat die alleen op de keeper af ging. De goalie van Mierlo Hout, Milan Lebens, redde echter bekwaam. De derde kans kwam voort uit een goede aanval, waarbij Sjoerd de Laat een prima voorzet afleverde bij de aanstormende Sam de Laat. De bal ging echter rakelings langs. Na deze drie kansen kwam het eerste gevaar van Mierlo Hout door een schot van middenvelder Martijn van Thiel. Dit schot ging, gelukkig voor de Hoogeloonse supporters en spelers, tegen de paal.

De eerste tien minuten van de tweede helft waren voor de gasten. Daarna werd Mierlo Hout iets sterker en werd het via een scrimmage voor het Hoogeloonse doel gevaarlijk. Dit was de start van de beste periode van Mierlo Hout. Met nog ongeveer 20 minuten op de klok werd een gevaarlijke voorzet via de razendsnelle buitenspeler van Mierlo Hout, Yasin Magazi, in eigen doel gewerkt door Rik Michielse, 1-0. Hierna ging Hoogeloon op zoek naar de gelijkmaker, maar kreeg de deksel twee keer op de neus via vlijmscherpe counters met name ingezet door nummer 11 van de gastheren, de 17-jarige Yasin Magasi en spits Chafik Mezziani. Deze laatste zorgde met prima geplaatste schoten voor de 2-0 en 3-0.

Na de verloren wedstrijden tegen RPC en Mierlo Hout is het jammer dat Hoogeloon zichzelf niet meer beloont door de gecreëerde kansen af te maken, maar geeft het zeker hoop voor de komende wedstrijden. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen SHH uit Herten op het programma. Nieuwe kansen voor de blauw-witten.