Matige wedstrijd tussen Oirschot Vooruit en Hoogeloon eindigt onbeslist

5688GC
OIRSCHOT
tel. 0499-550951

Bij Hoogeloon werd de geschorste Luuk van den Broek vervangen door oudgediende Geert Rijnders. Hoogeloon schoot uit de startblokken. Na twee minuten was er al een grote kans voor Rob Zanders, die op de keeper schoot. Enkele minuten later was het wel raak. Yannick Sol legde uit een vrije trap de bal precies op het hoofd van Sjoerd de Laat, die de bal binnen knikte. In de achtste minuut was er een grote kans voor Hans van der Heijden, maar de keeper kon in de 1 op 1 redding brengen. Pas na twaalf minuten moest Hoogeloon doelman Twan Peters reddend optreden. Enkele minuten later had Peters geen antwoord op een afstandsschot van Oirschotse zijde en was de stand weer gelijk. Oirschot Vooruit nam na het doelpunt duidelijk de overhand. Hoogeloon coach Nik Bierens probeerde het spelbeeld te veranderen door enkele keren van systeem te wisselen, maar dit kon niet voorkomen dat Oirschot net voor rust op voorsprong kwam. Een makkelijk weggegeven corner werd bij de eerste paal simpel binnengetikt.

Na de thee was het spelbeeld niet veel anders, maar had Hoogeloon tegen de verhoudingen in de meeste kansen. Een handvol van deze kansen werd gecreëerd door de sterk spelende Tom de Laat, die weer ouderwets langs de zijlijn op kwam zoals Roberto Carlos in zijn beste jaren. De eerste kans was een schot door De Laat zelf. Bij de volgende kans hield De Laat op inzet een bal binnen, wurmde zich langs de rechtsback en gaaf goed voor op Van der Heijden die over de bal trapte. Bij de volgende kans gaf De Laat voor op broer Sjoerd de Laat. Deze stapte slim over de bal, waardoor hij een kans creëerde voor Yannick Sol. Tussen de kansen van Hoogeloon door had Oirschot nog een levensgevaarlijke kans waarbij net naast werd gekopt. Na twee derde van de wedstrijd werd Van der Heijden gewisseld voor de gretige Jordy Bruininx. Sam de Laat schoof door naar het middenveld, waardoor Hoogeloon meer grip kreeg op het middenveld. Deze tactische ingreep leverde enkele minuten later al een penalty op voor Hoogeloon. Sam de Laat zette goed door en werd in de 16 onreglementair tegen de grond gewerkt. Dit buitenkansje was een kolfje naar de hand van Sol die de stand weer gelijktrok, 2-2. Dit was ook de eindstand, want op wat kansjes voor Sol na gebeurde er weinig meer. Na de wedstrijd werd de korte broek ingeruild voor de lederhozen, want het was Super Sunday met als thema oktoberfest.