Hoogeloon verliest uit bij RPC

5644BR
EINDHOVEN
tel. 040 – 2119428

Een week na de uitschakeling in de beker stond de eerste competitiewedstrijd van het seizoen op het programma, tegen het vorig jaar ook gepromoveerde RPC. Hoogeloon startte met Twan Peters als doelman. Koen Appels mocht niet meedoen vanwege een openstaande schorsing van vorig jaar.

De eerste grote kans was na goed wegdraaien voor Rob Zanders. Na een kwartier kreeg Rob Zanders nog een kans en die maakte hij fraai af. Echter werd deze afgekeurd vanwege buitenspel. De volgende kans was weer voor Hoogeloon na goede combinaties. Hans van der Heijden omspeelde de keeper, maar hij raakte helaas de paal. Hoogeloon bleef de overhand houden en kreeg voldoende kansen om de 0-1 te maken. Na 35 minuten kreeg RPC de eerste grote kans. Na deze kans werd RPC sterker. Rob Zanders werd na 40 minuten geblesseerd gewisseld voor Niels Luyten. In de laatste minuut van de eerste helft scoorde Sidney Gakpo de 1-0 voor RPC.

In de tweede helft golfde het spel op en neer met aan beide kanten kleine kansen. In de 65e minuut werd Sam de Laat gewisseld voor Geert Rijnders. Hoogeloon probeerde wel te scoren, maar kwam niet tot grote kansen. Met nog een kwartier op de klok werd Sjoerd de Laat gewisseld voor Nick Wouters. Door miscommunicatie achterin kwam Rick Strijbos alleen voor de keeper en hij maakte rustig de 2-0. De scheidsrechter strooide met kaarten. Zelfs de coach van RPC kreeg een gele kaart. Niels Luyten kreeg nog een mogelijkheid na een goede vrije trap van Yannick Sol, maar de keeper van RPC redde uitstekend. Hoogeloon probeerde het nog wel, maar helaas bleven de punten in Eindhoven. Een geflatteerde 2-0, zeker gezien de eerste helft. Hoogeloon kan wel moed putten uit deze eerste wedstrijd in de tweede klasse, waarin ze zeker niet minder waren dan de tegenstander.