Rood Wit Veldhoven countert Hoogeloon naar nieuwe nederlaag

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Met veel rookfakkels lieten de Hoogeloon supporters blijken veel vertrouwen te hebben in een goede afloop van de wedstrijd tegen de hekkensluiter. Rood Wit Veldhoven had immers nog maar een punt behaald. Helaas waren na afloop de kersen even zuur als het weer en moest Hoogeloon een nieuwe nederlaag incasseren. De Rood Witten wonnen met 1-2 in een sportieve wedstrijd waarin de leidende scheidsrechter erin slaagde om maar liefst negen gele kaarten te trekken.

In de eerste helft leek er weinig aan de hand. Hoogeloon bouwde een licht veldoverwicht op en scoorde al na 7 minuten waar scheidsrechter Jester buitenspel had gezien. Tot aan de 40e minuut deden zich weinig wapenfeiten voor. Hoogeloon keeper Twan Peters hoefde slechts eenmaal handelend op te treden door een diepe bal weg te trappen. Kort daarna kwam Hoogeloon uit een hoekschop op voorsprong. De bal werd uit de corner doorgekopt en Luuk van den Broek kon de bal binnentikken. Nog voor de rust moest doelman Van der Heijden van de bezoekers aan de bak om een kopbal van naamgenoot Hans van de thuisploeg onschadelijk te maken. Ruststand 1 tegen 0.

Na rust toonden de Rood Witten zich in eerste aanleg tenminste gelijkwaardig en namen geleidelijk aan het eerdere overwicht van Hoogeloon over. Op een inmiddels door de regen glad geworden veld kreeg Hoogeloon na een uur voetbal een corner die werd afgeslagen. Jesse van Gerwen schoof uit toen hij de bal wilde onderscheppen en Rood Wit counterde via een doelpunt van Loek Pardoel naar de gelijkmaker, 1-1. Gelet op de veldverhouding op dat moment was daar weinig op af te dingen. Vooralsnog weigerde Hoogeloon zich hierbij neer te leggen en ging opportunistisch op zoek naar een nieuwe voorsprong. Gelet op de kansen die zich aandienden leek er voor Hoogeloon ook een tweede doelpunt in te zitten. Gelijktijdig slaagden de Rood Witten erin om steeds snel uit de verdediging de aanval te zoeken. Een gevaar dat ook met een wissel van Nick Wouters voor Tom Michielse niet kon worden beteugeld. Dat resulteerde na 80 minuten, wederom na een snelle uitbraak, in een tweede treffer voor de bezoekers, 1 tegen 2. Dankzij een mooie redding van doelman Twan Peters bleef Hoogeloon in de slotfase een grotere nederlaag bespaard. Al met al een wat ongelukkige nederlaag voor de thuisploeg, gelijktijdig met de eerste overwinning een opsteker voor Rood Wit Veldhoven.