Hoogeloon en Rood-Wit Veldhoven spelen gelijk in doelpuntrijk duel

5504MK
VELDHOVEN
tel. 040-2531455

Na een voetbalvrij paasweekend voor beide teams stond de belangrijke wedstrijd tussen de twee Kempische clubs op het programma. Voor aanvang van deze wedstrijd stond Rood-Wit Veldhoven op een gedeelde laatste plaats (samen met MVC’19 uit Maasbree) met 8 punten uit 18 wedstrijden terwijl de Hoogeloonse formatie 16 punten hadden vergaard uit een gelijk aantal wedstrijden. Het was van groot belang voor de Veldhovenaren om de drie punten in eigen huis te houden om nog enige aansluiting te kunnen vinden om directe degradatie te voorkomen. Voor de blauw-witten uit Hoogeloon was winst van belang om de nacompetitie te kunnen ontlopen. Momenteel staat het team van Nik Bierens op een 9e plaats. Kortom een belangrijke pot voetbal in de 2e klasse E.

Hoogeloon begon de wedstrijd op sportpark De Korze met een gewijzigd team vanwege blessures bij Sam de Laat en Rob Zanders. Ook jeugdspeler Jort Brouwers, die de laatste wedstrijd tegen Brabantia een goede primeur maakte, moest vanwege een blessure verstek laten gaan. Niels Luyten, Hans van der Heijden en Geert Reijnders waren hun vervangers. De eerste helft begon van beide kanten voorzichtig. Het jonge team van coach Marc Verbeek van Rood-Wit Veldhoven wist zich goed staande te houden tot de 25e minuut. Een aanval van de bezoekers over links resulteerde in een voorzet die door Sjoerd de Laat op de lat werd gekopt. Tom Michielse was er als de kippen bij om de bal tegen het net te schieten, hetgeen resulteerde in een 0-1 stand. Op slag van rust werd een goede aanval van de Hoogeloonse formatie via Niels Luyten en Tom Michielse in eigen doel gewerkt door een verdediger van Rood-Wit Veldhoven: 0-2.

De tweede helft begonnen de bezoekers met een succesvolle tien minuten. Niels Luyten gaf de bal goed mee aan Yannick Sol die de bal onhoudbaar in schoot en doelman Corné van der Heijden kansloos liet: 0-3. De aanvalsdrift van Hoogeloon was hiermee nog niet beëindigd, want kort daarna kwam verdediger Geert Reijnders na een corner van Hoogeloon zijde in balbezit en zijn schot vond wederom doel hetgeen de 0-4 betekende. Hiermee leek een driepunter voor Hoogeloon niet meer weg te denken, maar Rood-Wit Veldhoven gaf zich niet gewonnen en dit resulteerde in minder dan 20 minuten in drie doelpunten door Loek Pardoel. Hoogeloon was de weg kwijt en de thuisploeg had het idee dat er toch nog een puntje te behalen was. En deze gedachte was niet onterecht, want in de blessuretijd werd de 4-4 een feit. Een doelpuntrijke en spannende Kempische derby waarbij Hoogeloon in het laatste half uur volledig verrast werd door een jeugdig Rood-Wit Veldhoven, waardoor beide teams een puntje bij konden schrijven.