Hoogeloon wint thuis overtuigend van SHH Herten

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Op zondag 16 oktober kwam de tot nu toe ongeslagen koploper SHH uit het Limburgse Herten op bezoek op sportpark De Roetwijer. Op een heerlijke nazomerse zondag zat de stemming er goed in, mede door een mooie sfeeractie van de Hoogeloon supporters die het vaandelelftal wilden aanmoedigen op de eerste ‘Super Sunday’ van het seizoen.

Hoogeloon schoot sterk uit de startblokken. Al in de tweede minuut kopte Hans van der Heijden tamelijk ongevaarlijk op doel. Een paar minuten later was het al raak voor de blauw-witten. Hans van der Heijden lag de bal breed op de opstomende Tom Michielse. Laatstgenoemde wist met een droge knal in de verre hoek keeper Juul Hamers te verschalken. In minuut 26 was het volgende gevaar voor het Limburgse doel. Na goed combinatievoetbal schoot Rob Zanders rakelings voorlangs. De Hoogeloonse druk bleef aanhouden en in de 32e minuut werd Hans van der Heijden de diepte ingestuurd na een snelle combinatie op het middenveld. Van der Heijden schoof de bal keurig langs de doelman en wist hiermee de voorsprong te verdubbelen. SHH wist in de eerste helft weinig grote kansen te creëren en ging dus met een 2-0 achterstand aan de thee. Tijdens de rust was het weer tijd voor een ouderwets potje ‘kratje van het latje’. Deze editie helaas zonder winnaar omdat na een dikke 10 minuten geen van de teams het kratje wist te raken.

Ook na de rust was het vooral Hoogeloon dat de baas was. Kort na rust wipte Tom Michielse de bal over de keeper heen. De bal werd echter verijdeld door Reno Kochanowski voordat de opgekomen Rob Zanders de bal kon binnentikken. Een paar minuten later speelde Rob Zanders zich knap vrij na een weergaloze aanname. Echter wist de nummer 11 van Hoogeloon zijn actie niet te bekronen met een doelpunt door een knappe redding van doelman Hamers. In minuut 60 tekende SHH aan voor de eerste grote kans. Roel van Melick volleerde hard na een strakke voorzet. De harde inzet werd zeer knap gekeerd door doelman Twan Peters. Kort hierna kwam SHH met 10 man te spelen. De ingevallen Istvan Munnix werd met rood van het veld gestuurd na een harde charge van achteren op Rob Zanders. In de 76e minuut gooiden de mannen van Nik Bierens de wedstrijd definitief in het slot. Yannick Sol pikte een afvallende bal op en schoot de bal strak richting de tweede paal. De bal werd nog kort geraakt door doelman Hamers, maar deze kon niet voorkomen dat de inmiddels met tulband bekleedde Rob Zanders de 3-0 binnentikte. In de 84e minuut wist SHH dan toch wat terug te doen. De bal werd vanuit het middenveld doorgekopt waardoor de bezoekers via een één op één de 3-1 maakten. In het slot werd het nog even onrustig met een kort opstootje, later ook nog een rode kaart voor Luuk van den Broek. Hoogeloon won al met al zeer verdiend en kan zich opmaken voor de volgende wedstrijd op bezoek bij Oirschot Vooruit.