Hoogeloon verliest in laatste minuut van Brabantia

Brabantia 1 (zon)

2e klasse E

13 november 2022 14:30

S. Dursun

Sportpark Strijp
Rijstenweg 1
5652CG
EINDHOVEN
tel. 040-2512350

Op de warme zondag 13 november stond voor Hoogeloon de wedstrijd uit tegen Brabantia op het programma, met Luuk van den Broek weer terug in de basis na zijn schorsing.

Na het fluitsignaal van de scheidsrechter trapte Hoogeloon af. Brabantia kreeg enkele kansen, maar in de 11e minuut kwam na goed samenspel de bal bij Tom de Laat, die vervolgens een goede voorzet gaf aan Hans van der Heijden. Deze laatste schoot op goal en via het been van de tegenstander kwam Hoogeloon op voorsprong, 0-1. Een toegekende vrije trap aan Brabantia werd vol in de muur geschoten. Vervolgens kwam er een kans voor Hoogeloon. Tom de Laat werkte zich naar het doel van de tegenstander toe en probeerde te schieten. Brabantia verdedigde echter sterk en voorkwam dat De Laat vrij kon schieten. Enkele minuten later volgde er een kans voor Brabantia. Doelman Twan Peters kon de gelijkmaker voorkomen. Ook de volgende kans werd uiteindelijk gepakt door Peters. In de 36e minuut trok Brabantia de stand wel gelijk. Vanuit een corner werd de bal in de verre hoek gekopt. Een aantal minuten later volgde de volgende kans voor Hoogeloon. Tom Michielse gaf een goede voorzet over rechts, maar helaas schoot Sjoerd de Laat hard over. Net voor rust haalde Brabantia uit, maar het schot belandde achter het doel van Hoogeloon. Er volgde nog verschillende kansen voor Hoogeloon, maar helaas werd het doel niet meer getroffen voor rust.

Beide teams begonnen met dezelfde elf aan de tweede helft. Brabantia was veel aan de bal. In de 60e minuut wist Yannick Sol zich goed vrij te spelen en werkte zijn weg naar het doel van de tegenstander. Sol maakt een knappe actie, schoot en passeerde de keeper waarna een nieuwe stand volgde, 1-2. Een paar minuten later volgde er een kans voor Brabantia. De eerste poging wist de doelman van Hoogeloon tegen te houden. Helaas liet de keeper de bal los en werd de bal uiteindelijk toch in het doel geschoten door de tegenstander, 2-2. Vervolgens zag Jesse van Gerwen dat de keeper van Brabantia ver uit zijn goal stond en hij schoot vanaf een flinke afstand op goal. De bal belandde echter op de lat. Daarna volgde een kans voor de tegenstander, maar Twan Peters redde bekwaam. In de 80e minuut werd Koen Appels gewisseld voor Niels Luyten. Er volgde enkele kansen voor beide teams. In de 85e minuut werd Sjoerd de Laat eruit gehaald voor Jordy Bruininx. De scheidsrechter gaf het signaal voor de laatste vijf minuten. Enkele kansen voor Brabantia volgde, maar keeper Twan Peters wist ze tegen te houden. Er volgde een laatste wissel voor Hoogeloon. Tom Michielse werd gewisseld en Pim van der Heijden kwam erin. Ondanks de vele goede reddingen van keeper Twan Peters kon het laatste doelpunt van Brabantia niet voorkomen worden. In de laatste minuut werd het 3-2, waarna het eindsignaal volgde.