Gehavend Hoogeloon verliest van Veritas

6015RB
NEERITTER
tel. 0475-565301

De wedstrijd tussen Veritas en Hoogeloon was een belangrijke in de strijd om nacompetitie te ontlopen. Bij Hoogeloon was het puzzelen met de opstelling. Vijf beoogd basisspelers ontbraken, waardoor er een plek in de basis weggelegd was voor de jongelingen Jort Brouwers en Nick Wouters.

Hoogeloon kwam al vroeg in de wedstrijd op een 0-1 voorsprong. Hans van der Heijden opende goed op Jort Brouwers, die de bal voorgaf. Via Nick Wouters kwam de bal bij Niels Luyten, die de 0-1 binnen schoof. Luyten kreeg niet veel later een kans om de score te verdubbelen, maar hij schoot voorlangs. Veritas was de betere ploeg en had ook het meeste balbezit. Hoogeloon probeerde vooral gevaarlijk te worden via de lange bal. Nadat Jesse van Gerwen in de verdediging met een uitstekende ingreep nog de gelijkmaker voorkwam, was het niet veel later toch raak voor de thuisploeg. Twan Peters werd met een hard schot in de korte hoek geklopt. Veritas bleef de betere ploeg, maar tot grote kansen leidde dit niet meer de eerste helft en gingen beide ploegen met een gelijke stand de rust in.

Hoogeloon kwam niet scherp uit de kleedkamer. Binnen een minuut na rust kwam Veritas op een 2-1 voorsprong door een harde kopbal. Hoogeloon kreeg snel daarna een kans op de gelijkmaker, maar Jort Brouwers wachtte te lang. Aan de andere kant kreeg de thuisploeg een grote kans na een verkeerde inspeelpass van Hoogeloonse zijde, maar deze werd voorlangs geschoten. Hoogeloon kreeg na 50 minuten nog een mentale tik te verwerken. Het zag ook sterkhouder Jesse van Gerwen geblesseerd uitvallen. Ook de tweede helft bleef Veritas het betere van het spel houden en kwam Hoogeloon niet aan goed veldspel toe, maar na een uur spelen kreeg het opnieuw een grote kans op de gelijkmaker. Nick Wouters zette Jort Brouwers vrij voor de keeper, maar hij schoot naast. Daarna kwamen de kansen voor de thuisploeg. Na twee grote kansen die niet verzilverd werden werd het een kwartier voor tijd 3-1. Hoogeloon probeerde nog wel op zoek te gaan naar de aansluitingstreffer, maar was niet meer bij machte om nog grote kansen te creëren.

Het ontlopen van de nacompetitie wordt hierdoor bijna onmogelijk. Het gat met de veilige plek 8 is voor Hoogeloon inmiddels opgelopen tot acht punten met nog drie wedstrijden te gaan. Na een week rust, komt 14 mei de nummer acht Wilhelmina '08 op bezoek in Hoogeloon.