Hoogeloon herpakt zich en wint van Hilvaria

Hilvaria 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 17

8 september 2022 20:00

J.J. Francisca

Sportpark De Roetwijer
Landrop 30
5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Na de flinke nederlaag afgelopen zondag tegen EFC stond Hoogeloon in de tweede wedstrijd van de KNVB beker tegenover tweedeklasser Hilvaria. Vanwege het 90-jarige jubileum van de club uit Hilvarenbeek werd deze wedstrijd op donderdagavond gespeeld op De Roetwijer.

De intenties van Hoogeloon werden al snel duidelijk. De thuisploeg begon fel en kreeg in de eerste 10 minuten drie grote kansen, maar schoten van zowel Sjoerd de Laat, Hans van der Heijden en Rob Zanders werden gekeerd door de keeper van Hilvaria. Kort daarna was het alsnog raak. Een foute terugspeelbal werd in eigen doel gewerkt en zo was de 1-0 voorsprong voor Hoogeloon een feit. Rob Zanders kreeg na 20 minuten nog een grote kans, maar deze ging er niet in. Daarna ging de Hoogeloonse storm wat liggen en werd de wedstrijd wat gelijkwaardiger. Maar voor rust kwamen beide ploegen niet meer tot grote kansen.

Ook de tweede helft schoot Hoogeloon uit de startblokken en kwam het al snel op 2-0. Rob Zanders stuurde Hans van der Heijden weg, die de bal via de binnenkant van de paal binnen schoot. Hilvaria ging daarna op zoek naar de aansluitingstreffer, maar de grootste kans in de tweede helft was opnieuw voor Hans van der Heijden, maar hij vond de Hilvarenbeekse keeper op zijn weg. Tien minuten voor tijd kwam de aansluitingstreffer er alsnog. Na een handsbal van Sjoerd de Laat, werd de toegekende vrije trap door de bezoekers prachtig binnengeschoten. Daarna begon Hilvaria aan een slotoffensief om er alsnog een gelijkspel uit te slepen, maar de Hoogeloonse defensie onder leiding van keeper Koen Adams hield prima stand en zorgde ervoor dat Hoogeloon de drie punten in eigen huis hield.

Zondag 18 september staat de volgende wedstrijd voor Hoogeloon op het programma. Dan krijgt het met Marvilde de laatste tegenstander uit de bekerpoule op bezoek.