Hoogeloon verliest van Marvilde in laatste bekerwedstrijd

Marvilde 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 17

18 september 2022 14:30

L. Hendrix

Sportpark De Roetwijer
Landrop 30
5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Na een zwaarbevochte nederlaag van Hoogeloon 2 tegen Marvilde 3 stond om 14:30 uur de wedstrijd Hoogeloon 1 tegen eersteklasser Marvilde 1 op het programma. Marvilde stond bovenaan het bekerklassement, maar Hoogeloon had op de 3e plek met maar een punt minder ook nog steeds een kleine kans om als eerste te eindigen.

Het eerste doelpunt van Marvilde viel al snel na het verkeerd raken van de bal achterin. Er volgde een grote kans, welke makkelijk werd binnengeschoten door Marvilde. Het natte veld hielp aan beide kanten niet mee. Sjoerd de Laat kreeg na 10 minuten een grote kans, na een foute inspeelpass van de keeper door goed druk zetten van Hoogeloon, maar deze werd niet benut. De tweede goal van Marvilde viel binnen het kwartier, na een snelle aanval over de rechterkant. Het spel golfde de 20 minuten daarna op en neer met aan beide kanten kleine kansen. Sjoerd de Laat kreeg in de 43ste minuut een vrije trap na hard inkomen van de tegenstander. De vrije trap op de rand van de zestien werd door Yannick Sol hard ingeschoten en viel na een aanraking van een Marvilde-speler binnen, 1-2. Een redding van Koen Adams zorgde ervoor dat Hoogeloon toch nog met een redelijk gevoel de rust in ging.

Hoogeloon kwam sterk uit de kleedkamer, met een gevaarlijke vrije trap van Yannick Sol en een kopbal van Michielse. Marvilde herpakte zich snel en drukte Hoogeloon terug op eigen helft. Hoogeloon wisselde na een uur als eerste en wisselde Sjoerd de Laat en Niels Luyten voor Rob Zanders en Koen Appels. Een corner van Marvilde in de 79ste minuut werd weggekopt, maar de afvallende bal werd hard binnengeschoten. Een sublieme lob van Yannick Sol zorgde in de laatste minuut voor de eindstand van 2-3. Het bekerseizoen zit er hiermee op voor Hoogeloon.