Hoogeloon 1 (zon) - Hapert 1 (zon)

Hoogeloon 1 (zon) - Hapert 1 (zon)

Hapert_-_Hoogeloon_2.jpeg

Voorbeschouwing Kempische derby V.V. Hoogeloon 1 – V.V. Hapert 1

Zondag 8 mei staat de burenstrijd tussen Hoogeloon en Hapert op het programma. Er staat voor beide teams veel op het spel tijdens deze Kempische derby. De blauwwitten moeten winnen om aansluiting te houden bij de top van de competitie. Middenmoter Hapert heeft haar punten hard nodig om weg te blijven uit de onderste regionen. De mannen uit Hapert zullen een zware dobber hebben om van Hoogeloon te winnen, aangezien de mannen van Hoogeloon dit seizoen nog geen Kempische derby verloren hebben. Wij spraken met oudgediende van Hoogeloon Niels Luyten (35) en hoofdtrainer Nik Bierens over hoe het seizoen verloopt, hoe ze tegen de Kempische derby’s aankijken en blikken vooruit op de wedstrijd tegen Hapert.

Bierens vindt dat het seizoen duidelijk beter verloopt dan verwacht. ‘Ondanks de ambitie was ons doel vooral om een rustig seizoen te hebben zonder onderaan de rangschikking in de problemen te komen. Met onze huidige klassering in de top zijn we hierin geslaagd’. Luyten vult aan: ‘Ons doel is nu een plek die recht geeft op promotie’. Luyten speelde rond de 25 derby’s tussen Hoogeloon en Hapert en kan dus wel aangeven wat deze Kempische derby zo bijzonder maakt. ‘Het leuke is dat er veel publiek langs de kant staat en je veel bekenden tegen komt. Zowel op het veld als na de wedstrijd. Mijn halve familie komt uit Hapert, dus dat maakt het voor mij extra mooi’, aldus de spits. ‘Het grote verschil met de meeste eerdere derby’s tussen Hapert en Hoogeloon is dat Hapert vroeger favoriet was en dat die rollen nu iets anders geworden zijn’.

Als Bierens wordt gevraagd naar de kwaliteiten van Niels Luyten geeft hij aan dat je ervaring nodig hebt in een ploeg en de geslepen goalgetter deze biedt. ‘Maar Niels is vooral de man van de belangrijke goals in de Kempische derby’s. Denk maar aan de kampioensgoal tegen Vessem. Dit seizoen was hij belangrijk door de wedstrijd in Bladel in het slot te gooien, thuis tegen Bladel bracht hij ons na rust terug in de wedstrijd en uit bij Reusel hielp hij ons aan de overwinning door een hele mooie 1-2 te scoren aan het einde van de wedstijd’.

Bierens verwacht een erg moeilijke derby aangezien Hapert over de nodige kwaliteiten beschikt en een goede ploeg vormt. De uitwedstrijd tegen Hapert was ondanks de overwinning ook een hele moeilijke zondag. Luyten verwacht een druk en zonnig sportpark met een nipte overwinning voor Hoogeloon. ‘Hopelijk vallen er veel goals’, sluit Luyten af.

Kan Hapert stunten door ervoor te zorgen dat Hoogeloon haar eerste Kempische derby van het seizoen verliest? Op ‘Super Sunday’ op 8 mei om 14:30 uur op sportpark De Roetwijer gaan we zien wie als winnaar uit de bus komt in deze burenstrijd.

Kleedkamer

KK 3
KK 6

Wordt gespeeld op veld