V.V. Hoogeloon houdt zwaarbevochten punt over aan wedstrijd tegen PSV

22 maart 2022 20:00

M.J. Schellekens

PSV Campus de Herdgang

Dinsdagavond 22 maart mocht Hoogeloon om 20.00 uur aantreden op sportpark De Herdgang. Op een matig verlicht, maar mooi gladgestreken, (kunst)grasveld was PSV er alles aan gelegen om sportief revanche te nemen voor de smadelijke 5-0 nederlaag destijds in Hoogeloon. Om aansluiting te kunnen blijven houden met de top van de ranglijst waren drie punten voor beide teams zeer welkom en uiterst belangrijk.

Vanwege de schorsing die Jesse van Gerwen vorige week in Budel opliep moest aan Hoogeloonse zijde vooraf gesleuteld worden aan het basisteam, maar vond men in Luuk van de Broek een volwaardige en zeer balvaste vervanger. Ook doelman Jesse Lamers kan terugzien op een foutloze wedstrijd, terwijl Niels Luyten op verdienstelijke wijze vanaf de aftrap de aanval kwam ondersteunen.

Beide teams startten met aanvallende intenties. In een hoog baltempo werd geprobeerd openingen te creëren in een aan beide zijde goed georganiseerd verdedigingsblok, met Sam de Laat en controleur Luuk van de Broek als sterkhouders. Kansen waren derhalve schaars. Yannick Sol was na twintig minuten nog het dichtst bij een doelpunt toen een goede schietkans rakelings langs het doel verdween en een vrije trap van dezelfde speler net niet goed genoeg door Hans van der Heijden met het hoofd kon worden verlengd. Ook PSV liet zich niet onbetuigd en kwam via de vleugels enkele keren dreigend voor het doel van Jesse Lamers, die zijn doel bekwaam schoon hield. Ook een link genomen vrije trap verdween aan de voor Hoogeloon goede kant van de doelpaal. Ruststand derhalve 0-0.

Na de thee aanvankelijk een zelfde spelbeeld waarbij Hoogeloon aanvallender sterk uit de startblokken kwam. Niels Luyten had de eerste serieuze doelkans maar zijn schot stuitte op een sterk keepende PSV doelman. Ook Jesse Lamers moest handelend optreden toen een PSV aanvaller alleen voor hem opdook. De redding was subliem. Gaande weg kwam de wedstrijd weer meer in evenwicht en werd duidelijk dat doelpunten deze avond schaars zouden zijn. Na een dubieuze overtreding, die Sam de Laat een gele kaart kostte, werd op 20 meter van het doel door de jeugdige scheidsrechter een vrije trap toegekend aan PSV. Dit was een kolfje naar de hand van Niels Raymakers die met een knap wegdraaiende curve doelman Lamers kansloos liet. Hoogeloon moest in de tegenaanval en dat leverde vijf minuten later al de gelijkmaker op. Een van de zijkant indraaiende vrije trap van Yannick Sol werd door Sjoerd de Laat op waarde geschat en snoeihard en onhoudbaar voor de doelman tegen de netten gekopt. Beide teams bleven daarna ijveren voor een beter resultaat, maar het veldspel werd aan beide zijde wat minder nauwkeurig, hetgeen tot veelvuldig balverlies leidde. Ook Sven Brouwers, ingekomen voor Niels Luyten, stopte veel energie in zijn acties maar had weinig geluk. Jan van Rooy mocht nog even “sfeerproeven”, maar kon in de hem gegunde tijd geen spreekwoordelijke potten meer breken. Eindstand 1-1.

PSV-Hoogeloon.jpg