V.V. Hoogeloon gaat nacompetitie in!

Dommelen 1

6 juni 2022 14:30

A.P.P.M. Mathon

Sportpark 't Heike
Loonderweg 15
5551TE
VALKENSWAARD
tel. 040-2016110

V.V. Hoogeloon gaat nacompetitie in voor promotie naar 2e klasse, na een spannende uitzege bij R.K.V.V. Dommelen

De uitgangspunten voor het team van Nik Bierens waren helder voor het laatste competitieduel in en tegen Dommelen. Hoogeloon moest winnen om zeker te zijn van deelname aan de nacompetitie, hetgeen kansen biedt om te promoveren naar de 2e klasse. De wedstrijd begon voortvarend voor de blauw-witten uit Hoogeloon. Na twee minuten spelen lag de bal al in het netje. De organisatie van de Dommelse verdediging was nog niet op orde en Hans van der Heijden wist daar zijn voordeel mee te doen: 0-1. Dit was een mooie opsteker om de winst veilig te stellen. Hoogeloon was in de eerste helft de betere partij, maar kreeg niet veel kansen. Maar in de 25e minuut van de eerste speelhelft kwam de tweede kans, die ook meteen prijs was. Een hoge bal in het 16 meter gebied was aanleiding voor een duel tussen Niels Luyten en de keeper van Dommelen Dennis Soeteman. Deze laatste raakte niet de bal, maar wel het hoofd van spits Niels Luyten die geblesseerd achter bleef. Het spel mocht echter doorgaan van de goed leidende scheidsrechter. De bal kwam in de voeten van Koen Appels, die daar wel raad mee wist en de stand op 0-2 bracht. Dezelfde Koen Appels kreeg nog enkele mooie kansen om de voorsprong verder uit te bouwen, maar het ontbrak aan scherpte. Dommelen kon hier niet veel tegenover stellen en wist met een paar schoten op doel verder niet veel gevaar te stichten in de Hoogeloonse defensie.

Dit was anders in het begin van de tweede helft. Een fel en attent spelend Dommelen was direct na rust gevaarlijk voor het Hoogeloonse doel. Na een paar goede reddingen van keeper Twan Peters werd een hoekschop van Dommelen netjes tegen de touwen gekopt door spits Igor Smit, die hiermee de stand op 1-2 bracht. Hiermee was de spanning weer terug in de wedstrijd. De druk werd opgevoerd door Dommelen, maar dit resulteerde niet direct tot veel kansen voor de thuisploeg. Het was Hoogeloon die 1-3 maakte na een goede aanval waarbij keeper Soeteman in eerste instantie redding bracht, maar de rebound werd ingetikt door de oplettende Tom Michielse. Hierna kreeg de ingevallen (jeugd)speler Nick Wouters nog een kans op 1-4, maar de bal ging echter over het Dommelse doel. Vijf minuten later was de spanning weer terug toen een ogenschijnlijk zacht schot van Jordy van der Heijden door een kluwen van spelers in het doel van de bezoekers belandde. Er werd voor buitenspel gevlagd, echter werd dit signaal niet overgenomen door de leidsman: 2-3. De resterende 25 minuten leverde niet veel kansen op voor beide teams en na tien minuten extra speeltijd floot de scheidsrechter voor het eindsignaal tot opluchting van Hoogeloon-zijde, die hiermee een fantastisch seizoen afsluiten met deelname aan de nacompetitie als kers op de slagroomtaart