Hoogeloon trekt overwinning over de streep tegen Wilhelmina Boys

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

In de eerste helft was Hoogeloon op een nat veld duidelijk de betere tegen Wilhelmina Boys, waar de slidings rijkelijk vloeiden. Echter kwam Wilhelmina Boys goed uit de rust en had de defensie van de blauw-witten duidelijk meer te doen in de tweede helft. In een gekke slotfase wist Hoogeloon toch de overwinning naar zich toe trekken.

Er was weinig aan de hand voor de thuisploeg in de eerste helft. Alle passes vooruit vanuit Wilhelmina Boys werden tamelijk eenvoudig onderschept, waardoor Hoogeloon in de wedstrijd kon komen. Dit resulteerde in meerdere mogelijkheden. Niels Luyten was degene die, via het been van een tegenstander, raak wist te prikken, 1-0. Keeper Twan Peters had relatief weinig te doen. Eén redding net voor rust, waar de edele delen er even aan moesten geloven.

Er leek niets aan de hand. Echter klopte Wilhelmina Boys na rust flink op de deur en was Hoogeloon nauwelijks te vinden op de helft van de tegenstander. Door het offensief van Wilhelmina Boys moest Sjoerd de Laat aan de noodrem trekken, waarvoor hij geel kreeg. Hij is de volgende wedstrijd geschorst. Even later (10 minuten voor tijd) viel dan ook de 1-1. Een schot van afstand werd van richting veranderd en vloog over doelman Peters in de lange hoek. Nik Bierens wist dat een gelijkspel niet voldoende zou zijn en stuurde Sjoerd de Laat naar voren. Via een vrije trap wist Yannick Sol de 2-1 binnen te schieten. Ook deze werd van richting veranderd, dit keer door de muur. Wilhelmina Boys leek gesloopt en door goed doorzetten van de ingevallen Nick Wouters werd het Wilhelmina Boys doel nog 2 tot 3 keer beschoten. Het laatste schot werd gekeerd door de nummer 2 van Wilhelmina Boys. Helaas voor hem met de ellenboog, waardoor hij met rood moest vertrekken. Yannick Sol schoot dit buitenkansje vanaf 11 meter onberispelijk binnen en zette zo de einduitslag op het scorebord, 3-1. Met deze overwinning heeft Hoogeloon 1 nog nacompetitie in het vizier. Zelfs de tweede plek is nog mogelijk na het puntverlies van Bladella.

Hoogeloon_-_Wilhelmina_Boys_2.JPG