Hoogeloon 1 (zon) - Bladella 1 (zon)

Hoogeloon 1 (zon) - Bladella 1 (zon)

Kan Hoogeloon Bladella voor de tweede keer klop geven?

Zondag 24 april staat de onvervalste gemeentelijke en Kempische derby tussen de voetbalelftallen van Hoogeloon en Bladella op de kalender. De wedstrijd wordt om 14:30 uur gespeeld op De Roetwijer in Hoogeloon.

Bladella neemt op het moment dat deze woorden worden opgeschreven de tweede plaats in op de ranglijst. Hoogeloon doet het met een derde plek als betrekkelijke nieuwkomer in de derde klasse, en met slechts twee punten minder, boven verwachting goed.

Op De Smagtenbocht in Bladel wist Hoogeloon op 21 november de vaandeldragers van Bladella met 3-1 klop te geven. Is Hoogeloon in staat om ook de thuiswedstrijd in winst om te zetten? Hoogeloon keeper Twan Peters heeft last van een scheurtje in de hiel. Niet bedreigend en hij verwacht er tegen Bladella gewoon bij te zijn. “Tegen Bladella is er steeds de wil om te winnen. Dat zal op 24 april niet anders zijn. De spelers over en weer kennen elkaar goed. Vorig seizoen verloren we van Bladella en via sociale media werd dat er bij ons ingewreven. Uiteraard hebben wij dat omgekeerd ook gedaan na onze winst in Bladel. Dat maakt het allemaal net iets leuker. Wij kunnen met een derde plek op de ranglijst berusten in de situatie en vrijuit voetballen zonder druk, we hebben weinig te verliezen. Dus kan het inderdaad zomaar lopen dat we ook deze keer Bladella kloppen”.

Voor de Schippers Boys ligt het net wat anders. Bladella heeft een goede reeks neergezet en ook de tweede periodetitel in de wacht gesleept door die over te nemen van koploper RPC. Dat geeft recht op de nacompetitie met promotiekansen. Maar volgens PR man Peter –voor vrienden Peer- Hooijen ligt de ambitie bij “grote broer” Bladella toch net iets hoger. “Wij gaan voor het allerhoogste en dat is het kampioenschap. Die ambitie moeten we als club nastreven. Er zijn nog negen wedstrijden te gaan, mogelijk wordt de laatste thuiswedstrijd van ons tegen RPC wel de allesbeslissende sleutelwedstrijd. Qua ambiance zou dat een mooie happening kunnen worden. We verloren thuis van Hoogeloon omdat er bij Hoogeloon elf winnaars in het veld stonden. Daar was weinig op af te dingen. Wij verwachten een moeilijke pot en zeker in zo’n derbysfeer zal Hoogeloon in staat zijn om iets extra’s te brengen. Wij moeten waken voor onderschatting en proberen de geestdrift van Hoogeloon in toom te houden”.

In de wetenschap dat Hoogeloon tot nu toe dit seizoen alle wedstrijden tegen de “buren” van Hapert, Reusel Sport en Bladella wist te winnen, hopen de supporters dat ook bij deze derby de drie punten in Hoogeloon blijven. Bovenal staat dat het een sportieve wedstrijd mag worden die het predikaat Super Sunday kan wegdragen. Dus wind of geen wind, zondag “ allemal nar De Roetwijer in Loôn”!

Bladella_-_Hoogeloon.jpg

Kleedkamer

KK 3
KK 6