Good old Niels Luyten zorgt in extremis, met een fenomenale goal, voor derbywinst Hoogeloon tegen Reusel Sport

Reusel Sport/CoTrans 1

27 maart 2022 14:30

Sportpark Den Hoek
Sportpark 3
5541PC
REUSEL
tel. 0497-641514

Op een zonovergoten sportpark Den Hoek was het Super Sunday, want de derby tussen Reusel Sport en Hoogeloon stond op de rol. Hoogeloon was nagenoeg compleet, bij Reusel Sport ontbrak sterkhouder Tuur de Laat en moest Nick Wouters na enkele minuten de strijd al staken.

Hoogeloon begon sterk met een schot van Sjoerd de Laat dat in het zijnet belandde. Na tien minuten zeilde een vrije trap van Yannick Sol maar net over het doel van Reusel Sport. Hierna brak een periode aan waarin Reusel Sport de bovenliggende partij was, ook al resulteerde dit niet in grote kansen. Na ruim een half uur was het raak aan de andere kant. Sam de Laat gaf van achteruit een geweldige lange bal op de opkomende Jordy Bruininx. Bruininx gaf voor waarna Hans van der Heijden uithaalde, maar zijn schot smoorde tussen wat Reuselse benen. In de daaropvolgende scrimmage was het Koen Appels die het laatste zetje gaf en voor de 0-1 voor Hoogeloon aantekende. Tot aan de rust waren er verder weinig noemenswaardige momenten.

Direct na de thee schoot de goed spelende Sol in de handen van de keeper. Enkele minuten later trokken de geel zwarten de stand weer gelijk. Hoogeloon nam een corner die werd weggewerkt en uit de tegenstoot scoorde Yimo Boogaars de gelijkmaker. Sjoerd de Laat kon hierna meteen wat terug doen maar zijn schot was niet hard genoeg om de keeper te verassen. Trainer Nik Bierens was niet tevreden, want na 55 minuten kwamen A-junior Luuk van den Broek en de niet topfitte Rik Michielse erin. Na ruim een uur spelen bracht Bierens ook nog de jonge Sven Brouwers en de later matchwinnaar Niels Luyten. De wissels gaven Hoogeloon nieuwe energie wat resulteerde in enkele kansen. Sam de Laat liet kort hierop een schot noteren en even later kopte hij uit een corner tegen de keeper. Ook Luuk van den Broek mocht aanleggen maar zijn schot ging voor langs. De wedstrijd kabbelde voort richting de 90ste minuut en een deel van het publiek had zich al neergelegd bij de 1-1. Maar dat was buiten Niels Luyten gerekend. In de laatste minuut van de reguliere speeltijd werd vanaf rechts voorgegeven en controleerde de voetbal veteraan de bal kundig met de borst, waarna hij de bal uit de lucht op zijn slof nam en fenomenaal in de kruising schoot. Reusel kon hierna geen vuist meer maken en Hans van der Heijden kreeg, na goed voorbereidend werk van de ingevallen Nick Wouters, nog een kleine kans die geen doel trof. Kort hierna floot de leidsman voor het eindsignaal en mocht Hoogeloon op een volgepakt sportpark Den Hoek de derby winst gaan vieren!

image0.jpeg