Hoogeloon wint van DBS op tweede paasdag

DBS 1 (zon)

18 april 2022 14:30

S.F. Bijlsma

Sportpark De Roetwijer
Landrop 30
5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Vandaag op de agenda Hoogeloon 1 - DBS 1. Het was een warme zonnige dag op De Roetwijer en Hoogeloon kon na de winst op Gestel vorige week op jacht naar de volgende drie punten.

In de eerste 18 minuten van de wedstrijd was zowel Hoogeloon als DBS slordig met de ballen en kwam er niet veel tot stand. Daarna kon Yannick Sol, na een mooi opgezette aanval, mooi door iedereen heen dribbelen en vervolgens een fraaie steekpass geven op Hans van der Heijden, die hem laag in de verre hoek raak schoot. De toon was gezet: 1-0 voor Hoogeloon. Hierna was het weer een tijd over en weer met de bal met mislukte kansen van beide ploegen. Koen Appels gaf nog een geweldige steekpass op Tom Michielse, maar hij werd afgevlagd voor buitenspel. Helaas, want Tom schoot hem perfect in de kruising.

DBS begon de tweede helft sterk met een bal op onderkant lat. DBS zette hun reeks van aanvallen door met een voorzet die keeper Twan Peters uit de lucht kon plukken. DBS was dreigend. In de 60e minuut werd Jordy Bruininx gewisseld voor Sjoerd de Laat om achterin wat nieuwe energie in het spel te brengen. Hierna was het aan Hoogeloon om weer in de wedstrijd te komen. En dat deden ze met een aanval die opgezet werd door Koen Appels. Hij kreeg de bal vanaf de middellijn en dribbelde naar de goal en speelde de bal af op rechts naar Niels Luyten die vervolgens een voorzet op maat gaf op Tom Michielse, die op zijn beurt perfect de 2-0 voor Hoogeloon binnen knikte in de 61e minuut. DBS liet de koppen niet hangen, gooide de bal voor en de spits van DBS schoof vanaf tien meter de bal onder Twan Peters door in de 65e minuut, 2-1. Deze treffer mocht echter niet meer baten, want Hoogeloon en DBS hadden hierna van allebei de kanten een slordig vervolg van de wedstrijd en veel kwam er niet meer uit. Eindstand: 2-1 voor Hoogeloon.