Hoogeloon wint terecht de derby tegen buurdorp Hapert

Hapert 1 (zon)

10 oktober 2021 14:30

C.J.M. Dirkx

Sportpark De Lemelvelden
Burg. Van Woenseldreef 9
5527JN
HAPERT
tel. 0497-384766

De eerste echte kans van deze wedstrijd, op de Hapertse Super Sunday, kwam na zeven minuten op naam van Koen Appels. Na een goede voorzet kopte Appels op goal, maar zijn inzet ging via een verdediger naast. Na een kwartier spelen speelde de hardwerkende Jordy Bruininx vijf man behendig uit, maar zijn aanval strandde in het zicht van de haven. Na een kwart wedstrijd noteerde Hapert haar eerste kans, een schot dat net naast het doel van Hoogeloon vloog. Enkele minuten later gaf Koen Appels goed voor op Hans van der Heijden die de voorzet keurig in de rechterhoek binnen schoot, 0-1. Zeven minuten voor rust nam Hapert het doel van Twan Peters onder vuur met een afstandsschot. Het schot werd onderweg aangeraakt, waardoor Peters op het verkeerde been stond en kansloos was om nog redding te brengen. Na nog enkele kansen voor Hoogeloon floot de scheidsrechter met een 1-1 stand voor de rustpauze.

Na de thee zagen we Jordy Bruininx niet meer naar buiten komen. Hij werd vervangen door Sven Brouwers. Enkele minuten na rust deed Sam de Laat een poging om vanaf 38 meter op goal te schieten, maar zijn schot ging net langs. Hoogeloon kreeg nog enkele kansen via vrije trappen van Yannick Sol rond de zestienmeter maar deze troffen geen van allen doel. In de 76ste minuut was het wel raak. A-junior Sven Brouwers kwam aan de rechterkant goed door, kapte naar binnen en schoot met zijn goede been de bal beheerst achter de doelman van Hapert. Hiermee was ook meteen de einduitslag bereikt, ook al kreeg Hoogeloon nog één echte kans via Niels Luyten. Luyten werd door publiekslieveling Rob Zanders met een steekbal alleen op de keeper afgestuurd, maar door een tackel kon een verdediger van Hapert in extremisme deze levensgrote kans nog verijdelen. De drie punten gingen terecht in de tas, op de fiets, mee naar Hoogeloon.

Hapert_-_Hoogeloon_4.jpeg