Verdiende overwinning Hoogeloon op Reusel tijdens Super Sunday

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Super Sunday, dat was weer een tijd geleden. Waar her en der de wedstrijden werden afgelast, was het glibberige hoofdveld op De Roetwijer klaar voor een oer-Kempische derby: Hoogeloon - Reusel Sport.

Beide ploegen wachtten geduldig af en in de eerste minuten was het vooral aftasten. Het eerste wapenfeit kwam van Tom Michielse. Een goed spelende Koen Appels was sterk aan de bal en gaf mee aan Rik Michielse. Hij gaf voor op broerlief, wie tot Hoogeloonse spijt te weinig met de kans deed en naast schoot. Wat volgde was een opvallende wissel. Steef Vosters, kapitein van de zwart-gelen, moest naar de kant met een blessure. De daar opvolgende minuten waren rustig. De bal ging heen en weer, maar tot echte kansen kwam het niet. Van ver probeerden Sam de Laat en Yannick Sol het, maar schoten werden gekeerd door de sluitpost. Uit de daaropvolgende corners kwamen geen echte kansen. De bal werd na een scrimmage in de zestien niet goed geraakt en belandde in het nieuwe vangnet van Hoogeloon (geplaatst door fanatieke vrijwilligers tijdens de clubklusdag).

Tijd voor de thee, nodig op een koude regenachtige super zondag. De tweede helft was vergelijkbaar met de eerste, al had Hoogeloon iets meer de overhand. Het eerste gevaar kwam van Hans van der Heijden. Na goed voorbereidend werk vanuit de laatste linie door Sjoerd de Laat belandde de bal bij Hans, wiens schot van de doellijn gekeerd werd door een Reuselse verdediger. Wat de wedstrijd nodig had, was een doelpunt. Gelukkig voor de volle tribune volgde dit doelpunt snel. Een voorzet werd knap door wederom Hans van der Heijden met het achterhoofd tegen de touwen aan gekopt. Een verdiende 1-0 voorsprong voor Hoogeloon. Daarna was het tegenhouden voor Hoogeloon en op de deurkloppen door Reusel. Tot echte kansen kwam het echter niet. Het op papier waardige te vermelden was de wissel van de jarige Rob Zanders, die door het publiek goed werd ontvangen. Laatste pogingen van Reuselse kant wisten niet uit te mondden in een doelpunt, waarna Hoogeloon met 100 bonnen de kantine in kon.

Hoogeloon_-_Reusel_4.jpeg