Hoogeloon verliest uit bij RPC

5644BR
EINDHOVEN
tel. 040 – 2119428

Voor V.V. Hoogeloon stond er deze zondag een zware wedstrijd op het programma. Ze mochten op bezoek bij RPC, dat nog geen enkel puntverlies had geleden.

Het eerste half uur ging de wedstrijd gelijk op en beide ploegen kregen kansen. Voor Hoogeloon mochten Sjoerd de Laat en Hans van der Heijden aanleggen, maar beide schoten werden simpel gepareerd door de keeper van RPC. Aan de andere zijde moest ook Twan Peters meermaals handelend optreden en dat deed hij met verve. Na een half uur was het dan toch raak voor RPC. Via een goede aanval over rechts kwam de Eindhovense ploeg op een 1-0 voorsprong. Niet veel later kreeg de thuisploeg nog twee grote kansen, maar ook hier hield Twan Peters zijn doel schoon. Voor rust kreeg Hoogeloon nog wel kansen op de gelijkmaker. De grootste was voor Sjoerd de Laat, maar zijn kopbal ging over.

Na rust kreeg Hoogeloon al na vijf minuten een uitgelezen mogelijkheid om op gelijke hoogte te komen. Koen Appels werd gevloerd in het zestienmetergebied, maar Yannick Sol zag zijn penalty gekeerd worden door de keeper. Niet veel later kwam die gelijkmaker er dan toch. De Eindhovense keeper kwam te ver uit zijn goal en verspeelde de bal, waarna Tom Michielse met een afstandsschot de 1-1 in het lege doel krulde. Na ruim een uur spelen kwam RPC via een afstandsschot opnieuw op voorsprong, maar tien minuten later werd deze schade gerepareerd door een raak afstandsschot van Rik Michielse. Daarna gingen beide ploegen opzoek naar de overwinning, maar het was RPC dat aan het langste eind trok. De Hoogeloonse verdediging zag er tot twee keer toe niet goed uit en zo kwam RPC via twee goals tot een 4-2 overwinning. Volgende week mag Hoogeloon zich revancheren thuis tegen Gestel.

RPC_-_Hoogeloon_3.jpeg