Hoogeloon komt niet voorbij tiental van SBC

SBC 1 (zon)

17 oktober 2021 14:30

W. Rombouts

Sportpark De Roetwijer
Landrop 30
5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Zwaar teleurgesteld over het uiteindelijke resultaat, zo moet het elftal van Hoogeloon zich gevoeld hebben na de wedstrijd tegen SBC uit Son en Breugel. Tien minuten na rust werd Dirk van Eck van SBC met een tweede gele kaart door scheidsrechter Rombouts naar de douches gedirigeerd, desondanks wist Hoogeloon in een overtal situatie de voorsprong van 2-1 niet vast te houden. Einduitslag 2-2.

Hoogeloon begon overtuigend en dat resulteerde al na acht minuten in een eigen doelpunt van de oranje-zwarten op een voorzet van Hans van der Heijden. Na 20 minuten trok de behendige Sander van Kersbergen van SBC de stand gelijk met een laag schot vanaf de 16 meterlijn toen de Hoogeloon verdediging na een SBC-aanval de bal onvoldoende wist weg te werken. Hoogeloon wist daarna een licht veldoverwicht te scheppen. Het was Yannick Sol die daarvan na 35 minuten profiteerde. Hij speelde zich op de rand van het strafschopgebied goed vrij en schoot in de lange hoek raak, 2-1 in Hoogeloons voordeel. Aansluitend wist de jeugdige keeper Fulpen van SBC zich te onderscheiden op een ingeschoten bal van wederom Yannick Sol. Aan de andere kant deed Hoogeloon-keeper Twan Peters hetzelfde op een vliegend schot van Dirk van Eck.

Na zo'n tien minuten in de tweede helft kwam SBC met tien man te staan. Logischerwijs kon Hoogeloon daardoor de regie op de wedstrijd versterken. Dat resulteerde in kansen voor met name Koen Appels en Rik Michielse. In deze fase strooide Sam de Laat met mooie passes en was het wachten op een derde doelpunt voor de thuisploeg. Dat duurde te lang naar de zin van Hoogeloon-trainer Nik Bierens. Hij bracht daarom Niels Luyten en Sven Brouwers in en voor Hoogeloon bleven de kansen komen zonder dat er gescoord werd. Dat scoren gebeurde wel na 72 minuten, maar dan aan de andere kant. Bij een uitval kon Rob Kapteijns de Son en Breugelnaren laten juichen door de uitkomende Twan Peters te verschalken. Het overgebleven tiental van SBC bleef daarna stug verdedigen. Ook Niels Luyten kon geen bres in de SBC-verdediging slaan na een mooie voorzet van de ingevallen Rob Zanders. Eindstand 2-2 met toch wel een (kleine) kater voor Hoogeloon.

Hoogeloon_-_SBC_3.jpeg