V.V. DBS - V.V. Hoogeloon 3-2

5657AW
EINDHOVEN
tel. 040-2550470

Met handhaving van het coronatoegangsbewijs in sportkantines (voorwaar geen kleinigheid voor verenigingen) als laatste tastbare herinnering aan twee mislukte voetbaljaargangen begon V.V. Hoogeloon op zondag 26 september aan de nieuwe voetbalcompetitie in de 3e klasse D. Waar de laatste competitiewedstrijd alweer dateerde van 11 oktober 2020 (Reusel Sport), maar met drie overwinningen in de bekercompetitie op zak, reisde V.V. Hoogeloon met vertrouwen af naar sportpark Meerhoven aan Het Schaapsdijk in Eindhoven waar DBS (Door Broederschap Sterk) de tegenstander was.

De wedstrijd begon aan beide zijden afwachtend. Voor Hoogeloon voelde het kunstgras aanvankelijk onwennig, waardoor goed en aanvallend combinatievoetbal niet helemaal uit de verf kwam. De intentie was vaak goed, de uitvoering minder. DBS had meer balbezit, wist elkaar beter te bereiken, maar ook daar ontbrak het aan echte doelkansen, al was het via de linkerflank toch een paar keer dreigend. Echter ontbrak het aan de juiste afronding. Verder dan een goed genomen vrije trap van Yannick Sol kwam Hoogeloon niet, totdat in de 26e minuut wederom een vrije trap werd toegekend op een kansrijke positie van het DBS doel. Daar waar de verdediging van DBS druk was met het organiseren van de verdedigingsmuur wachtte een slimme Jesse van Gerwen het fluitsignaal van de jeugdige, goed leidende scheidsrechter Schopenhauer niet af, en met een fraai aangesneden curve verdween de bal in de bovenhoek. DBS verbouwereerd, Hoogeloon op 0-1 voorsprong. Lang duurde de feestvreugde echter niet, want direct uit de eerste de beste aanval na de aftrap stond de 1-1 alweer op het bord. Het niet goed beoordelen van een hoge voorzet door de verder ijverige en verdedigend sterke Jordy Bruininx stelde Rik de Wit in de gelegenheid om van dichtbij doelman Peters kansloos te laten.

Na de thee een soortgelijk spelbeeld. Veel inzet, veel balverlies aan beide zijden, weinig doelgevaar. Tom de Laat kwam Jordy Bruininx vervangen, hetgeen voor wat meer aanvallende dreiging zorgde over de linkerflank. Uit het niets viel echter de 2-1 doordat de technisch vaardige Pim Messing door de Hoogeloonse verdediging over het hoofd werd gezien en met een lage schuiver eenvoudig maar doeltreffend afrondde. Het signaal voor trainer Nik Bierens om het Hoogeloonse team van meer aanvallende impulsen te voorzien. Luuk van den Broek kwam de moegestreden Koen Appels vervangen en Sjoerd de Laat werd vanuit de verdedigende stellingen de “frontlinie” ingestuurd. Met de ondersteuning van een extra aanvaller in de persoon van Rob Zanders, die Tom Michielse afloste, werd de druk op het DBS doel aanzienlijk vergroot. Dit leidde in de 82e minuut meteen tot resultaat. Een afgemeten voorzet van Tom de Laat werd vakkundig met het hoofd “panklaar” gelegd door Hans van der Heijden, waarna het voor Rob Zanders een koud kunstje was om van dichtbij de 2-2 aan te tekenen. Hoogeloon wilde geen genoegen nemen met een puntendeling en voelde dat er meer te halen was tegen een moegestreden tegenstander. Kansen daartoe waren er zeker. Schietkansen voor Yannick Sol en Rob Zanders hadden met een beetje geluk de winnende treffer kunnen betekenen. Niet dus. Ook een vrije trap randje zestien en een slim uitgevoerde lob van Hans van der Heijden hadden een beter lot verdiend. De druiven waren helemaal zuur nadat uit een spaarzame tegenactie van DBS in de 88e minuut de toch wat onverdiende 3-2 viel. Het was wederom de attent reagerende Rik de Wit die een mooi uitgespeelde aanval tot driepunter wist te bekronen en V.V. Hoogeloon van een meer dan verdiende puntendeling afhield. Komende zondag staat de eerste Kempenderby op de agenda als Reusel Sport op De Roetwijer wordt verwacht.

DBS_-_Hoogeloon_5.jpg