Hoogeloon wint met 2-1 van Gestel

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Op zondag 7 november 2021 stond de wedstrijd tussen de subtoppers Hoogeloon en Gestel uit Eindhoven op het programma. Gestel met 12 punten uit zes wedstrijden (5e plaats) en Hoogeloon met 10 punten ook uit zes gespeelde wedstrijden (6e plaats). Dit schetste de verwachting dat beide ploegen aan elkaar gewaagd zouden zijn. Na 90 minuten bleek dit een correcte voorspelling.

Hoogeloon begon de wedstrijd voortvarend met het bekende aanvallend voetbal. Dit werd benadrukt in de 4e minuut door een goede aanval over de rechterflank, waarbij aanvaller Sjoerd de Laat met een laag schot rakelings langs schoot. Maar Gestel liet zich ook niet onbetuigd, toen na een verkeerde breedtepass een schot uit de tweede lijn maar nipt langs het doel van Hoogeloon-goalie Twan Peters verdween. Na een kwartier spelen wederom een goede aanval van Hoogeloon, die op links begon. De opkomende verdediger Tom de Laat leverde een goede pass af op broer Sjoerd de Laat, die zijn schot maar nipt langs het doel van Gestel zag gaan. De gasten uit Eindhoven kregen een aantal schietkansen, maar keeper Twan Peters wist deze prima te pareren. De ruststand leek op een 0-0 stand uit te komen, maar de goed spelende Hans van der Heijden dacht daar toch iets anders over. Na een goed opgezette aanval van de blauwwitte formatie wist Hans van der Heijden met een zuiver diagonaal schot de stand op 1-0 te brengen.

De 2e helft kwam Hoogeloon goed uit de startblokken. Wederom was het Sjoerd de Laat die de bal niet voorbij de Gestel-goalie kreeg. Hierna bleef het spel zich enigszins consolideren waarbij niet veel kansen door beide partijen werden gecreëerd. Een schot van eigen helft van Yannick Sol had een beter lot verdiend, maar ging rakelings langs het doel van de gasten. Toen Jordy Bruininx vanuit de rechter flank een goede dieptepass gaf op Yannick Sol, werd een prima voorzet op waarde geschat door wederom Hans van der Heijden, die de bal voorbij de Gestel-goalie plaatste: 2-0. Hoogeloon kreeg nog een aantal kansen om de voorsprong uit te breiden. Met name de invallers van Hoogeloon wisten nog een aantal kansen te creëren, maar zagen hun kansen niet verzilverd worden. Dit resulteerde in een tegenaanval van Gestel, die vanaf de 16 meterlijn goed werd ingeschoten en onhoudbaar was voor Twan Peters: 2-1. Na een aantal hectische minuten en lange blessuretijd wist Hoogeloon de 2-1 toch nog over de streep te trekken. Al met al een verdiende vierde overwinning.