Hekkensluiter Nijnsel/TVE Reclame te licht voor Hoogeloon: vijf tegen nul

5528NB
HOOGELOON
tel. 0497-681925

Met het zelfvertrouwen na de 3-1 overwinning vorige week bij “grote broer” Bladella en de wetenschap dat Nijnsel als hekkensluiter naar Hoogeloon kwam, bood deze wedstrijd op de laatste novemberzondag van 2021 volop punten-perspectief voor de Hoogeloonse blauwwitten. Helaas was De Roetwijer vanwege coronamaatregelen weer niet toegankelijk voor de supporters. Om die reden zorgden Frederique van der Elzen en Letteke Peeters voor een livestream van de wedstrijd via Facebook.

Een coronabesmetting hield trainer Nik Bierens deze middag thuis. Guus Buylinckx en Ed Kennis namen de honneurs waar. Jordy Bruininx was om tactische reden buiten de ploeg gelaten en met Jesse van Gerwen en Sjoerd de Laat in de achterste linie zat er veel degelijkheid in de Hoogeloon-verdediging. Dat was geen overbodige luxe want zeker het eerst halfuur van de wedstrijd gaf Nijnsel goed partij en was het niet aan te zien dat de ploeg in deze competitie pas één punt had verzameld. In de 10e minuut verzuimden de Nijnselnaren zelfs de leiding te nemen door het verprutsen van een open kans. Dat zou tegen de verhouding in zijn geweest want vanaf de aftrap was de thuisploeg de bovenliggende partij. Pas na 25 minuten werd die verhouding bevestigd door een penaltydoelpunt van Yannick Sol nadat Sjoerd de Laat binnen de zestien onderuit werd gehaald. In de fase na de penalty kwam de overmacht van Hoogeloon wel erg nadrukkelijk in beeld toen bij een corner alle elf spelers van Nijnsel zich in het eigen strafschopgebied bevonden. Na 45 minuten dirigeerde de goed leidende pas 19 jarige scheidsrechter Rick Raats de ploegen naar de warme thee bij een bescheiden 1-0 ruststand.

Met looprondjes in de zestien moest Hoogeloon-keeper Twan Peters zich in de eerste fase na de theepauze warm zien te houden. De Nijnsel-mannen bleven zich fel verzetten zonder tot noemenswaardige dreiging te komen. Dat verzet werd na een uur voetbal gebroken toen Koen Appels met een slim balletje Yannick Sol vrij voor Nijnsel doelman Dortmans zette, 2-0.

Geleidelijk aan werd Nijnsel overlopen en dat leidde in de 63e minuut tot het derde Hoogeloon-doelpunt. Tom de Laat kwam op links door, gaf de bal prima af op Niels Luyten die met links strak onder in de hoek raak schoot. Met het inbrengen na 70 wedstrijdminuten van Sven Brouwers en Jordy Bruininx kreeg Hoogeloon nieuwe inspiratie en liep Hoogeloon de ploeg uit Nijnsel volledig onder de voet. In de slotfase leverde dat (uit een vrije trap op de zestienmeterlijn) het derde doelpunt op van Yannick Sol (4-0) waarna Hans van der Heijden in de slotminuut nog zijn doelpuntentotaal kon opvijzelen na een knappe voorzet van Jesse van Gerwen. Eindstand 5-0.

Hoogeloon_-_Nijnsel_4.jpeg